سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام عنوان کرد؛

پیشرفت ۷۵ درصدی ساخت تونل کبیرکوه در ایلام

بهادری از پیشرفت ۷۵ درصدی ساخت تونل کبیرکوه در استان ایلام خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام صبح چهارشنبه در بازدید از مراحل ساخت تونل کبیرکوه در بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان گفت: تونل کبیرکوه از چند لحاظ چه در سطح استان و چه در سطح ملی از اهمیت بالایی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه این تونل گردنه سخت گذر کبیر کوه بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان نزدیک به ۱۸۰ پیچ پرحادثه را حذف می‌کند، افزود: دسترسی شهرستان‌های شمال و جنوب استان و حتی در آینده از طریق راه ارتباطی سیروان- بدره و سایر پروژه‌های راه سازی دیگر تردد بین استان‌های کرمانشاه به خوزستان را تسهیل و کوتاه ترمی کند.

بهادری بیان کرد: ساخت این تونل همچنین به عنوان یک راه عمود بر راه‌های موازی دیگر دسترسی استان‌های مرکزی به مرز‌های غربی نظیر مرز چیلات را امکان پذیر می‌سازد که از این نظر به لحاظ پدافند غیرعامل از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه مراحل تکمیل تونل کبیرکوه بی وقفه ادامه دارد، عنوان کرد: تونل اصلی با چهار هزار و ۷۵۰ متر طول حفاری و کف برداری شده و یک هزار متر لاینینگ (پوشش بتونی سقف و دیوارها) آن به انجام رسیده است.

او اضافه کرد: ادامه عملیات لاینینگ، زیرسازی و روسازی و تکمیل جاده‌های دسترسی آن به سمت آبدانان و مورموری طبق قرارداد جدید آغاز شده است.

بهادری در ادامه یادآور شد: از سمت دره شهر نیز پیمانکار مشغول عملیات راهسازی، لاینینگ تونل‌های دسترسی مسیر که طول آن‌ها در مجموع یک هزار و ۸۵۰ متر است.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.