سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاده های کردستان لغزنده و بارانی است/رانندگان احتیاط کنند

معاون راهداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به بارش باران که از بامداد گذشته استان را در برگرفته است، درحال حاضر جاده‌های مواصلاتی استان بارانی و لغزنده است و انتظار می‌رود رانندگان احتیاط را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،رامبد نوذری معاون راهداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار داشت: از بامداد گذشته در بیشتر مسیر‌ها و محور‌های استان با بارش باران روبرو بودیم و در حال حاضر نیز بارش پراکنده در اکثر مسیر‌ها همچنان ادامه دارد و باعث لغزندگی جاده‌ها شده است.

نوذری افزود: شرایط جوی جاده‌های استان هم اکنون در وضعیت مطلوب قرار دارد و مشکل خاصی در محور‌های استان وجود ندارد و مه گرفتگی و کاهش دید هم گزارش نشده و تردد روان است.

او یادآور شد: با توجه به اینکه این بارندگی‌ها تقریبا اولین بارندگی است لذا موجب لغزندگی جاده‌های می‌شود و از رانندگان درخواست می‌شود قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا شاهد حوادث ناگواری نباشیم.

معاون راهداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در ادامه به اجرای طرح زمستانی راهداری اشاره کرد و گفت: این طرح از ۱۵ آبان جاری در استان آغاز می‌شود و تا ۲۰ فرودین ۱۴۰۱ ادامه دارد و راهداران در قالب این تیم راه‌ها و مسیر‌های استان را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می‌شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه‌ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.