سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح پروژه اصلاح مدار تغلیظ در کارخانه زغالسنگ پروده طبس

مدیرعامل کارخانه زغالسنگ پروده طبس از افتتاح پروژه اصلاح مدار تغلیظ در این کارخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کریتی ثانی مدیرعامل کارخانه زغالسنگ پروده طبس گفت: شرکت زغالسنگ پروده طبس اولین و تنها بهره بردار معادن تمام مکانیزه زیرزمینی زغالسنگ کشور و بزرگترین کارخانه زغالشویی ایران است که فعالیت عملیاتی خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و موفق شده ضمن رعایت بالاترین استاندارد‌های ایمنی و حفاظت و صیانت از سرمایه‌های انسانی و تجهیزاتی، گام بلندی در خدمت به صنعت کشور در حوزه کک سازی و فولادسازی بردارد.

او افزود: افتخار می‌کنیم که در این مسیر توانسته ایم به مدد و همت فرزندان این سرزمین، همواره اهداف بلندی ترسیم کرده و با برنامه ریزی کامل برای تحقق آن‌ها تلاش کنیم که ثمره آن، سهم بیش از ۷۰ درصدی تولید زغالسنگ منطقه و سهم حدود ۳۵ درصدی تولید زغالسنگ کشور بوده است.

کریتی ثانی بیان کرد: شرکت زغالسنگ پروده طبس در هفت سال متوالی بر قله تولید زغالسنگ ایران تکیه زده و نقشی پررنگ در تأمین خوراک باتری‌های کک سازی و به خصوص مجموعه بزرگ ذوب آهن اصفهان ایفا کرده است.

مدیرعامل کارخانه زغالسنگ پروده طبس عنوان کرد: به پشتوانه همین کارنامه موفق و برنامه ریزی‌های جامعی که برای بهره برداری بهینه از این ثروت خدادادی به انجام رسیده، اشتغالزایی موثر و پایداری در این خطه کویری به طور مستقیم برای حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر صورت گرفته است.

او ادامه داد: با توجه به اهداف کلان شرکت و با هدف افزایش راندمان تولید محصول و افزایش تولید داخلی، پروژه‌های توسعه در حوزه استخراج خام و تولید کنسانتره همواره مدنظر بوده است.

کریتی ثانی اظهار کرد: پروژه اصلاح مدار تغلیظ که امروز شاهد بهره برداری رسمی از آن خواهیم بود یکی از همین طرح ها است که با هدف بهبود راندمان و افزایش تولید کنسانتره زغالسنگ کک شو برنامه ریزی و اجرا شده است.

مدیرعامل کارخانه زغالسنگ پروده طبس تصریح کرد: پروژه اصلاح مدار تغلیظ برای بازفرآوری باطله خروجی از کارخانه زغالشویی طراحی و اجرا شده است تا بخشی از زغال نرمه چسبیده به باطله که در مدار‌های موجود کارخانه زغالشویی قابل استحصال نیست، به این مدار وارد شده و در سیستم موسوم به هیدروسیکلون-تیتربد-اسپیرال، استحصال شود.

او گفت: این پروژه با زیربنای ۲۴۰ مترمربع، هزینه ۳۶۰ میلیارد ریال و استغالزایی ۲۰ نفر اجرا شد که با ورود آن به خط تولید، خوراکدهی کارخانه زغالشویی به میزان ۱۵ درصد، تولید کنسانتره به میزان ۱۱ درصد و راندمان تولید کارخانه به میزان ۴.۵ درصد افزایش می‌یابد.

کریتی ثانی افزود: به این ترتیب ضمن رعایت شرایط زیست محیطی و بازفرآوری باطله، تولید سالیانه کارخانه زغالشویی از ۶۰۰ هزار تُن به ۶۶۷ هزار و ۵۰۰ تُن افزایش خواهد یافت که با شرایط و قیمت‌های فعلی بازار، این میزان افزایش تولید، فروش سالیانه محصول را صرفا از محل رمق گیری از باطله تولیدی، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال رشد خواهد داد.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.