سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

گردش مالی ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان برای کشور

دبیر ستاد فناوری‌های نرم گفت: ۱۸۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی از طرف شرکت‌های دانش بنیان و خلاق برای کشور ایجاد شده است.

پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع‌های خلاق معاونت علمی و ریاست جمهوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به زیست بوم فناوری و نوآوری اظهار کرد: امروزه به لطف زیست بوم فناوری و نوآوری رتبه ۶۰ را در حوزه زیست بوم فناوری و نوآوری داریم.

او  با اشاره به اقداماتی که در این زیست بوم انجام می‌شود گفت: توانمند سازی نیروی انسانی، تقویت سرمایه انسانی، توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، خلق راه حل‌های فناورانه برای رفع مشکلات کشور و ارتقا نظام تامین مالی از جمله اقدامات است.

کرمی ادامه داد: در این زیست بوم حدود ۱ میلیون متر مربع پهنه‌های نوآوری و فناور، حدود ۶ هزار و ۱۰۰ شرکت دانش بنیان، هزار و ۴۰۰ شرکت خلاق و نوآور وجود دارد و برای  ۳۵۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه علوم و فناوری‌های مختلف به صورت مستقیم اشتغال زایی شده است.

او گفت: حوزه‌های زیست بوم فناوری و نوآوری ۱۸۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی از طرف شرکت‌های دانش بنیان و خلاق برای کشور داشته اند و این زیست بوم باعث جذب ۲ هزار فارغ التحصیل از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا بوده است. ایرانیانی که در شرکت‌ها و دانشگاه‌های مختلف مشغول به تحصیل بودند اکنون در این زیست بوم جای گرفته اند. ما ابتدا زیر ساخت و تجهیزات را آماده می‌کنیم و هر شرکت دانش بنیان می‌تواند از تسهیلات که معاونت در اختیار آن‌ها می‌گذارد در حوزه‌های مختلف استفاده کند.

کرمی با اشاره به حمایت‌هایی که از صندق‌های پژوهشی به شرکت‌ها می‌شود گفت: بحث دیگری که در رابطه با حمایت شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود حمایت و تسهیلاتی است که از طریق صندق‌های پژوهش و فناوری در رشته‌های مختلف و همینطور صندق نوآوری و شکوفایی انجام می‌شود.

او ادامه داد: در حوزه آموزش و توانمند سازی از طریق برگزاری رویداد ها، شتاب دهنده‌ها و از طریق کارخانه‌های نوآوری ما آموزش‌ها را در اختیار شرکت‌های این حوزه قرار می‌دهیم. در حوزه‌های مختلف تلاش می‌کنیم ایده‌های نو را پذیرش کنیم و از طریق برگزاری رویداد‌ها آن‌ها را به یک شرکت بالغ و توانمند تبدیل کنیم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
میشه توضیح بدین نتیجه این گردش مالی در عمل چه بوده ، چون گردش مالی یک دلال خودرو نمایشگاه دار تو ولیعصر خیلی بیشتر ازینهاست