سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسین زاده بحرینی:

طرح نظارت بر رفتار نمایندگان جلوی به توپ بستن مجلس را از بیرون می گیرد

رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس به بیان توضیحاتی درباره موافقت با طرح نظارت بر رفتار نمایندگان پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین حسین زاده بحرینی رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در صحن علنی امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه اظهار کرد: نمایندگان مجلس هیچ وقت مخالف نظارت بر خودشان نیستند. در نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از نهاد ولایت امر هیچ نهادی به اهمیت مجلس وجود ندارد.  

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: یعنی به همان اندازه که باید از حریم ولایت حراست کنیم باید از حریم مجلس هم حراست کنیم. این امر باید محقق شود، زیرا جزء مطالبات رهبری است. در برخی از سنوات مجلس داشته ایم که بعد از اتمام دوره نمایندگانی برخی از نمایندگان به دلیل تخلف محکوم شده اند. چرا نباید خودمان، خودمان را حفظ کنیم؟

وی در ادامه بیان کرد: این قانون برای این نوشته شده که اصل ۸۶ قانون اساسی را بتوانیم عملیاتی کنیم. در متن گزاش آمده است که برای اینکه قاضی نتواند یک نماینده را محکوم کند صریح قید شده نماینده مجاز است با رعایت شئون به بیان مسائل عمومی بپردازند و به شفاف سازی مسائل مهم بپردازند.   در این قانون قید شده که نماینده حق  ندارند برای برادر خود توصیه نامه بنویسد.  

این نماینده مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: اگر از درون مجلس محمل و بهانه‌ای ایجاد نکنیم معنی آن به توپ بستن مجلس نیست. با این طرح داریم کاری می‌کنیم که سایرین نتوانند مجلس را از بیرون به توپ نبنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
م
۱۶:۴۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
جدی نگیرید
منصور
۱۶:۴۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
مجلس در صدر اموره // قبول دارید ؟؟