سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

خباثت‌های آمریکا را باید به نسل جدید منتقل کنیم

کاظمی با تاکید بر حفظ روحیه استکبارستیزی در نسل جدید و دانش آموزان گفت که خباثت‌های آمریکا باید برای نسل جدید تبیین شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مراسم بزرگداشت روز دانش آموز و زنگ استکبارستیزی که در مدرسه شهید کدخدایی منطقه ۱۱ تهران برگزار شد، بیان کرد: ادامه دهندگان مسیر شهدای استکبار ستیزی جوانان و نوجوانان امروزی هستند؛ اگر روحیه استکبار ستیزی دانش آموزان و دانشجویان حضور پر رنگ آن‌ها نبود، انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

او ادامه داد: تعابیر زیبای امام خمینی (ره) از این حرکات ارزشمند نشان از نقش بی بدیل در انقلاب و استمرار ان دارد، درود می‌فرستیم به دانش آموزانی که این راه را ادامه دادند، شهدای معلم و دانش آموزی که افتخار آفریدند و همچنان این روند تدام دارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت که اگر امروز این مراسم برپا شده است تنها یاد شهدا را گرامی نمی‌داریم بلکه پیمان می‌بندیم با راهی که آن‌ها آغاز کردند و مسیری که ادامه دادند، همراه هستیم و آن را پر افتخار ادامه دهیم.

کاظمی با اشاره به وقایعی که در این روز‌ها اتفاق افتاده است به وِزه تسخیر لانه جاسوسی که تعبیر انقلاب دوم از ان می‌شد، پیام‌های ارزشمندی بری جامعه جهانی است، اظهار کرد: چهره حقیقی دشمنان را برای امعه جهانی آشکار کرد و آنچه مهم‌تر بود چهره واقغی دوستداران امام و انقلاب پدیدار شد.

او با اشاره به اینکه هرچه می‌گذرد، چهره خباثت گونه آمریکا هر روز آشکار می‌شود، بیان کرد: هرجا که خونی که ریخته می‌شود و جنایتی صورت می‌گیرد و آرامش و امنیت به هم می‌خورد، ریشه در توطئه‌های آمریکا و اسرائیل دارد و این موضوغ نه تنها برای مردم ایران بلکه برای همه دنیا روشن شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید از این موقعیت تربیتی ارزشمند استفاده کرده و خباثت‌های آمریکا را به نسل جدید منتقل کنیم، افزود: باید روحیه استکبار ستیزی که برخاسته از قرآن است، در دانش اموزان زنده کنیم، ایمان بدون این روحیه را نمی‌توان متصور شد.

او بیان کرد: کسی نمی‌تواند ادعای انقلاب گری کند بدون اینکه روحیه استکبارستیزی در او وجود داشته باشد و دانش آموزان طلایه داران بزرگ در عرصه استکبار هستند، وقتی بیانیه گام دوم انقلاب و نقشه راهی را ببینیم آنچه ما را به سرمنزل می‌رساند جوانان و نسل جدید انقلاب هستند، همان نسلی که امام فرمودند سربازان من در گهواره اند.

به گفته کاظمی مسیری که می‌توانیم روحیه را زنده نگه داریم آگاهی و بصیرت و معرفت است، در کنار این موضوع تقویت روحیه ولایت مداری است؛ بالاترین نعمت انقلاب داشتن این نعمت بزرگوار و آرزوی سلامتی برای ایشان است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به تشکل‌های دانش آموزی توصیه کرد که ارتقای بصیرت و معرفت دانش‌آموزان نسبت به انقلاب و داشتن روحیه ولایتمداری و ولایت پذیری که دوماموریتی مهم است، مورد توجه باشد، در این صورت است که می‌توانیم موفق باشیم و راه را ادامه دهیم.

پیمان دانش آموزان برای تحقق شعار ایران قوی

همچنین امروز به طور نمادین زنگ استکبارستیزی در مدارس سراسر کشور نواخته شد و بیانیه روز دانش آموز هم قرائت شد که به شرح زیر است:

« ۱۳ آبان  در روز شمار انقلاب اسلامی نه یک روز که خود به تنهایی یک تاریخ و انقلاب دیگر است، روزی که با نثار خون‌های پاک شهدای دانش آموز، جاودان شد. در این روز دانشجویان پیرو خط امام، با الهام از اندیشه‌های استکبار ستیز وضد استعماری امام همیشه زنده، آخرین لانه فساد وجاسوسی شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار را به تسخیر در آورد ند، این حماسه چنان شکوهمند وکوبنده بود که امام راحلمان آن را انقلاب دوم وحتی بزرگتر از انقلاب اول یعنی سرنگونی رژیم شاهنشاهی دانستند.

ما دانش آموزان و اعضای تشکل‌های دانش آموزی کشور، در گام دوم انقلاب، ضمن اعلام همبستگی مجدد با آرمان‌ها واندیشه‌های والای امام راحل و رهبر معظم انقلاب، با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، و روز دانش آموز، تمامی آحاد همیشه در صحنه وحزب الله را به شرکت گسترده در این همایش ملی دعوت می‌کنیم و حمایت قاطعانه خود را از سیاست‌های دولت منتخب وبرنامه‌های عزت مندانه در مقابل سیاست‌های ظالمانه واستعمارگر آمریکا وحامیانش اعلام می‌داریم و در همه جا شعار "هیهات منا الذله"‌ی سرور آزادگان جهان حضرت اباعبد الله الحسین (ع) را سر داده واعلام می‌داریم که جمهوری اسلامی با اقتدار و عزت در صحنه‌ی جهانی و مسائل بین‌المللی حضور پیدا می‌کند و از دولتمردان انتظار داریم در مذاکرات بین المللی سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و فرمایش حکیمانه‌ رهبری فرزانه‌ی انقلاب اسلامی را سرلوحه کار قرار دهند.

ما اعضای تشکل‌های دانش آموزی در سالروز تاریخی یوم الله ۱۳ آبان اعلام می‌کنیم:

۱- ۱۳ آبان نماد استکبار ستیزی ملت ایران و از سرمایه‌های جاودان میهن عزیزمان است که حفظ آن در گرو افشای جنایت‌های استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکاست؛ لذا ما دانش آموزان ایران اسلامی به تبعیت از مقام عظمای ولایت همچنان در مسیرمبارزه با نظام سلطه واستکبار ومرگ بر آمریکا گام بر می‌داریم؛ آگاه کردن سایر دانش آموزان و شناساندن انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن به ویژه بیانیه مهم و راهبردی گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب را به عنوان منشور رسالت عملی خود می‌دانیم و نگاه ما در این فرصت تاریخی بیشتر از آنکه گرامی داشتی و مناسبتی باشد تبیینی، اعتقادی و عملی خواهد بود.

۲- ما، در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها، تلاش خواهیم کرد برای پویایی، بالندگی، تاثیر گذاری و کارآمدی بیشتر، بر موانع و چالش‌های پیش رو غلبه کنیم ودر هر گفتار و اقدامی تنوع جامعه ایرانی را لحاظ کنیم؛ لذا با اتحاد، همدلی و خودباوری در راه رسیدن به قله‌های افتخار در گام دوم انقلاب از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

۱- همزمان با روز دانش آموز، فرارسیدن هفته بسیج دانش آموزی را گرامی می‌داریم و اعلام می‌کنیم تقدیم بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس مثل شهید فهمید‌ها و بهنام محمدی‌ها و پرورش شهیدان مدافع حرم و امثال شهید حججی‌ها ثابت کرده است که دانش‌آموزان این کشور بر سر پیمان استکبارستیزی شان تا امروز پایدار مانده‌اند و شکی نیست که عزت و استحکام نظام اسلامی و افتخار ۴۲ سال پرچمداری مبارزه با نظام سلطه، مرهون خون پربرکت همین همکلاسی‌های آسمانی است.

۲- اقتدار روز افزون ایران اسلامی مرهون وحدت و همدلی مسؤولین و دست اندر کاران نظام است که در سایه سار چتر ولایت فقیه عینیت یافته است، لذا در این شرایط حساس همچنان خواستار وحدت ایشان و تبعیت عملی از مقام معظم رهبری هستیم

۳- ما دانش آموزان با نواختن زنگ استکبار ستیزی و روز دانش آموز در مدارس کشور، حقانیت خود را فریاد می‌کشیم و عهد می‌بندیم که مسیر رشد و توسعه را تا سرمنزل مقصود به تکامل رسانده و همراه با دولت سیزدهم در تحقق شعار ایران قوی سهیم بوده ودولت منتخب را در اعتلای آرمانهایش یاری کنیم.

۴- تقویت ایمان و بصیرت دینی و باور به ارزش‌های اساسی انقلاب و نظام تعلیم وتربیت را همراه با امیده به آینده سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم، به وفاداری و حمایت آگاهانه ازاین ارزش‌ها از عمق جان توجه داریم و موجهه‌ای هوشمندانه با توطئه‌های دشمنان خواهیم داشت لذا با بهره گیری هدفمند و دقیق و کارآمد از ظرفیت‌های آموزشی و تربیتی همراه با تشکل‌های دانش آموزی، خود را برای جامعه پذیری و قبول مسئولیت‌های بزرگ آماده خواهیم کرد.

عزت، اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از درگاه حضرت احدیت خواستاریم.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.