سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان؛

ساخت سد خرمرود شهرستان تویسرکان ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح برابر ۴۶ درصد بوده و بحث تملک و کار‌های کارشناسی آن در حال انجام است.

مهندس منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با بیان اینکه حجم بدنه سد خرمرود در شهرستان تویسرکان ۲.۲ میلیون مترمکعب و ارتفاع از پی ۵۱ متر و ارتفاع از کف آن برابر ۴۶ متر است، بیان کرد: طول تاج این سد برابر ۷۱۰ متر و عرض در پی آن برابر ۳۰۲ متر است.

اوبا بیان اینکه ۸۰۰ هزار متر از خاکبرداری و سنگ برداری بدنه سد انجام شده است، عنوان کرد: حجم این عملیات ۹۵۰ هزار مترمکعب است.

ستوده ادامه داد: ۶۳۰ هزار مترمکعب از حجم خاکریزی بدنه نیز انجام شده است یعنی حدود ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار مترمکعب از خاکریزی باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه هم اکنون از مجموع بتن ریزی که بالغ بر ۳۱ هزار متر مکعب است، ۲۲ هزار مترمکعب آن انجام پذیرفته است، اظهار کرد: اقدامات در پروژه سد خرمرود تویسرکان در حال پیش روی است.

او با اشاره به اینکه این طرح با استفاده از مجوز ماده ۵۶ و از طریق سرمایه‌گذاری در حال انجام است در حدود ۲۲ میلیارد تومان آورده مالی پیمانکار در این طرح بوده، گفت: صورت وضعیت مربوطه تا پایان شهریورماه تقریباً ۴۴ میلیارد تومان است.

ستوده با بیان اینکه مجموع اعتبار هزینه شده تا پایان شهریورماه در حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: مجموع سرمایه گذاری این سد با احتساب اصل و سود آن برابر ۵۲۷ میلیارد تومان است و پیش بینی می‌شود در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تا سقف ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.