سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت شکننده کرونا در شهرستان‌های استان یزد 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به وضعیت شکننده کرونا در شهرستان‌های استان، بر تقویت طرح شهید سلیمانی و تشدید نظارت‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ستاد شهرستانی کرونا در بافق، گفت: وضعیت شکننده کرونا در شهرستان‌ها و واکسیناسیون، نیازمند نظارت جدی مسئولان در مقوله بررسی وضعیت بیماری است.

او با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت‌ها، افزود: بعد از فرصت‌های داده شده، در صورتی که دستگا‌ه ها، مجامع و ...  که دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد می‌شود  و افراد متخلف از ارائه خدمات منع می‌شوند.

دهقانی ادامه داد: در این نشست مقرر شد به منظور افزاریش پوشش واکسیناسیون در گرو‌های سنی به ویژه دانش آموزان و معلماان و اصناف و ادارات شرط الزام کارت واکسیناسیون برای گرفتن خدمات و حضور در اردات و خدمات به ویزه باشگاه‌های ورزشی ملزم به ارئه کارت واکسن هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اقناع افکار عمومی و فرهنگ سازی نیز در این راستا نقش مهمی در توجه مردم دارد.

او بیان داشت: در خصوص بیمار یابی غربالگری در شهرستان به صورت فعال باید انجام شود و خانواده‌ها شناسایی و با کمک بسیج و دستکاه‌های مرتبط و تقویت طرح شهید سلیمانی مهار بیماری را داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در خصوص پوشش واکسیناسیون استان، گفت: واکسیناسیون در استان یزد از مرز یک میلیون ۳۰۰ هزار دوز واکسن در استان عبور کرد و بیش از ۸۵ درصد گروه هدف یک دوز واکسن را دیافت کرده و گرو‌های ۱۲ تا ۱۸ سال هم ۷۲ درصد واکسن زدند.

او تصریح کرد: برای مهار و کنترل بیماری هر چه پوشش واکسیناسیون بالاتر باشد زودتر به این موضوع می‌رسیم و پوشش مطللوب بالای ۹۰ درصد است که  بیماری کنترل  و ارائه خدمات به خوبی انجام می‌شود.

دانشی رئیس شیکه بهداشت و درمان بافق نیز در این نشست، گفت: در شهرستان بافق واکسیناسیون بالای ۱۸ سال ۷۹.۵ درصد، بالای ۱۲ سال ۷۷.۵ درصد و دانش آموزان هم بالای ۷۰ درصد رسیده است، اما آمار سراپایی و بستری‌ها رو به افزایش یافته است.

او بیان داشت: شهرستان بافق جز آخرین شهرستان ها‌ی استان یزد در میزان واکسیناسیون است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.