سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا خواستار آمادگی شهروندانش در اتیوپی برای خروج از این کشور شد

سفارت آمریکا در اتیوپی از شهروندانش خواست تا برای خروج از این کشور آماده باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، سفارت آمریکا در اتیوپی با انتشار بیانیه‌ای در توییتر خود خواستار آمادگی شهروندان ساکن اتیوپی برای خروج از این کشور شد.

در ابتدای این بیانیه با اشاره به آنکه وضعیت اتیوپی در چند روز گذشته بسیار وخیم بوده، آمده است: «کارمندان سفارت اتیوپی در چند روز گذشته امکان سفر خارج از محدودیت‌هایی که آدیس آبابا برای آن‌ها گذاشته را نداشتند.»

در ادامه نیز آمده است: «ما پیشنهاد می‌کنیم شهروندان ما در اتیوپی مقدمات خروج خود از این کشور را فراهم آورند.»

همچنین دولت آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» از قصد خود برای خارج کردن اتیوپی از برنامه تجاری این کشور خبر داد و اعلام کرد: «این اقدام راه را برای اعمال تحریم علیه این کشور آفریقایی هموار می‌کند. بیش از یک سال است که این کشور در صدد پایان دادن جنگ در منطقه تیگرای است، جنگی که منجر به نقض فاحش حقوق بشر است.»

بایدن نیز در نامه‌ای به کنگره نوشت: «اتیوپی را در نقض فاحش حقوق بشر به رسمیت می‌شناسیم.»

نماینده تجاری آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحریم‌های آمریکا علیه اتیوپی در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۱ دی) اعمال خواهد شد.»

ساعاتی پیش به دنبال نزدیک شدن نیرو‌های تیگرای و احتمال افزایش کنترل این گروه بر روی برخی اراضی، دولت اتیوپی در سراسر کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

روز گذشته نیز دولت اتیوپی اعلام کرد نیرو‌های تیگرای ۱۰۰ جوان را در «کومبولچا» یکی از دو شهری که گروه شورشی در آخر هفته تصرف کرده بود، به قتل رساندند.

گفتنی است طی ماه اخیر تنش‌ها بین دولت اتیوپی و نیرو‌های منطقه تیگرای بالا گرفته است. این افزایش تنش‌ها به حدی بوده است که دو هفته پیش، «گتاچو ردا» سخنگوی جبهه آزادی‌بخش مردم تیگرای، از افزایش نیرو‌های این جبهه خبر داد. همچنین حملات هوایی متعدد دولت اتیوپی به منطقه تیگرای دلیل این افزایش نیرو عنوان شده که بیش از ۱۳ کشته و زخمی به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.