سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌های دولت برای تامین آب سیستان و بلوچستان

تنها راه تامین آب پایدار سیستان وبلوچستان، انتقال آب از دریای عمان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان  در بازدید از ایستگاه‌های انتقال آب و چاه‌های آب در حرمک زاهدان، گفت: اولویت اول استان در دولت جدید، تامین آب مورد نیاز مردم است.

مدرس خیابانی افزود: این کار باید بصورت اساسی و از طریق نصب آب شیرین کن در سواحل استان و با تصویب هئیت وزیران زودترعملیاتی شود.

وی گفت: حفر چاهها، اقدامی کوتاه مدت و استفاده از آب چاه‌های ژرف هم به عنوان اقدامی میان مدت می‌تواند بخشی از مشکلات کم آبی استان بخصوص مرکز و شمال آن را حل کند.

استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص حفر چاه‌های ژرف گفت: مطالعات لازم برای حفر ۱۰ چاه در استان انجام شده و‌سومین چاه ژرف نیز به آب رسیده است و تا پایان سال، چاه ژرف چهارم در سرا‌وان حفر خواهد شد.

مدرس خیابانی همچنین در خصوص پیگیری حق آبه رودخانه هیرمند افزود: در هفته آینده سفری به ولایت نیمروز افغانستان خواهم داشت و در خصوص این موضوع و موضوعات اقتصادی با مقامات طالبان صحبت خواهیم کرد تا حق آبه قانونی کشورمان را بگیریم.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان هم دراین بازدید، گفت: با توجه به مشکلات کم آبی و کسری آب شرب زاهدان، مطالعاتی صورت گرفته و قرار است در مرحله اول ۱۰ حلقه چاه حفر شود که تولید آن‌ها در هرثانیه ۲۵۰ لیتر خواهد بود.

قاسمی افزود: در صورت نیاز و با تخصیص ۲۱۰ میلیارد تومان آمادگی حفر تا ۲۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب مردم زاهدان را داریم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.