سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۵ سال زندان در انتظار طراح نقشه بمبگذاری راهپیمایی در کالیفرنیا

دادستان‎های آمریکایی از حکم ۲۵ سال زندان برای فردی خبر دادند که نقشه بمبگذاری راهپیمایی سال ۲۰۱۹ در کالیفرنیا را طراحی کرده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، مردی که سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) طرح بمبگذاری در راهپیمایی «لانگ بیچ» در کالیفرنیا را پی‌ریزی کرده بود، به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

این فرد که نامش «مارک استوین دومینگو» است، پیشتر در ماه اوت (مرداد) به دلیل «حمایت مادی از تروریست‌ها، و تلاش برای استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی مجرم» شناخته شده بود و انتظار می‌رفت که حکم حبس ابد در انتظارش باشد.

دومینگو در دادگاه بار‌ها شهادت داد که در ماه آوریل ۲۰۱۹ (فروردین ۱۳۹۸) قصد کشتار دسته جمعی داشته است. دادستانی آمریکا پس از این شهادت او، پیشنهاد حبس ابد برایش  ارائه کرد.

دادستانی در بخشی از بیانیه خود نوشت: «این شخص کسی است که تصمیم به حمله به افراد در راهپیمایی و استفاده از بمب را داشت، او حتی تا لحظه بازداشت نیز می‌خواست طرح خود برای کشتار جمعی را اجرا کند.»

بنابر اعلام این بیانیه مارک استوین دومینگو، که اکنون ۲۸ سال سن دارد، از سال ۲۰۱۹ در زندان فدرال آمریکا به سر می‌برد.

تصاویر و نوشته‌هایی که او در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرده است، نشان می‌دهد که او طرفدار خشونت و خواستار انتقام از حملات علیه مسلمانان است و حتی تمایل داشته در این راه جان خود را نیز از دست بدهد.

پیش از راهپیمایی لانگ بیچ، او از فردی که تصور می‌کرد حامی او باشد، درخواست بمب کرد، اما این فرد نیروی اف‌بی‌آی بود. همچنین او ۱۶ ماه در ارتش آمریکا فعالیت داشت و حتی به ماموریت در افغانستان نیز فرستاده شد. اما پیش از طرح‌ریزی این بمبگذاری با نازلترین درجه از ارتش آمریکا معاف شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.