سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معارفه شهردار حاجی آباد در زرین دشت

شهردار جدید حاجی آباد شهرستان زرین دشت با حضور مدیر کل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری فارس و سایر مسئولان معرفی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پرویز کهندل مدیر کل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری فارس  در این مراسم با اشاره به اینکه فضای کالبدی و فرهنگ حاکم بر شهر نشانگر فعالیت شهرداری‌هاست، گفت: یکی از معضلات جدی در مدیریت شهری سامانه پسماند و جمع آوری و دفع بهداشتی پسماند و جداسازی آن است.

او  بیان کرد: باید با اقدام جدی برای زیبا سازی منظر شهری، ایجاد فضای سبز و مبلمان شهری مناسب در  شهرستان زرین دشت باعث به وجود آمدن رمز و راز ماندگاری شویم.

کهندل بر لزوم استفاده از نظریات نخبگان در زیبا سازی منظر شهری تاکید و تصریح کرد:  مردم باید احساس کنند که یک تیم جدید با تفکر و دانش جدید آمده تا شهرداری را از روزمرگی نجات دهد.

مدیر کل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری فارس ادامه داد: شهرداری اداره نیست بلکه یک دستگاه تخصصی عملیاتی است که باید با مردم مراوده و به منظور کاهش دغدغه‌های مردم تلاش شود.

او  با بیان اینکه باید الگوی شهرداران باید شهید باکری باشد که در میان مردم بود و کسی نمی‌دانست که چه پستی دارد، افزود: شهردار جدید حاجی آباد باید پاشنه کفش خود را کشیده و با شنیدن مسائل شهر از زبان مردم برای حل مشکلات آنان چاره اندیشی کند.

کهندل اضافه کرد: شهردار باید آلام شهرنشینی را حس کرده و برای رفع معضلاتی نظیر پسماند، رها سازی فاضلاب و استاندار سازی سرانه فضای سبز وارد عمل شود.

مدیر کل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری فارس با اشاره به نامگذاری معابر به نام شهدا گفت: در قانون شوراها بر سیاستگذاری معابر به نام شهدا تاکید شده است.

او بیان کرد: ارائه خدمات عمومی تعطیل بردار نیست پس به دلیل مناسبت‌ها و تعطیلی فعالیت‌های عمرانی را تعطیل و باعث آزار مردم نشوید.

کهندل ضمن انتقال از کم کاری شهرداری در حوزه فرهنگی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی نصب چند پرچم در میادین شهر نیست بلکه مردم باید با ارائه اقدامات فرهنگی با حقوق شهروندی خود آشنا شوند.

مدیر کل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری فارس ادامه داد: رضایتمندی مردم از مجموعه شهرداری زمینه ساز رشد فرهنگی شهر می‌شود.

از شهردار جدید حمایت می‌کنم اما به شرط اینکه دغدغه مردم داشته باشد

حجت الاسلام غلامرضا دروند پور امام جمعه شهرستان زرین دشت نیز ضمن انتقاد از وضعیت منظر شهری زرین دشت افزود: این فضای شهری زیبنده حاجی آباد به عنوان مرکز یک شهرستان نیست.

او با اشاره آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد در شهرستان زرین دشت اضافه کرد: بدلیل نبود فضای مناسب تفریحی برای جوانان این شهرستان متأسفانه شاهد افزایش آمار اعتیاد بدلیل دور همی های دوستانه در خارج از فضای عمومی هستیم.

دروند پور اظهار کرد: باعث تأسف است که مردم این شهرستان برای گذراندن اوقات فراغت خود بر بستر خاکی ورودی شهر بنشینند.

امام جمعه زرین دشت تاکید کرد: پارک‌ها و فضای سبز کمترین و ابتدایی‌ترین توقع مردم از مدیریت شهری است که باید عملیاتی شود.

او گفت: شهرداری با زیبنده کردن معابر و خیابان‌های شهر برای پاسداشت ارزش‌های شهدا تلاش کند.

دروند پور بیان کرد: توجه ویژه به یادمان شهدای گمنام شهر حاجی آباد را خواستار شد و افزود: یادمان شهدای گمنام باید با فضا سازی در خور شأن شهدا ملجایی برای دردمندان و مرکزی برای ترویج فرهنگ و ایثار و خدا محوری باشد.

امام جمعه زرین دشت ضمن اعلام حمایت از شهردار جدید تصریح کرد: بنده به عنوان پشتوانه محکمی از شهردار حمایت می‌کنم اما به شرط اینکه شهردار جدید دغدغه مردم داشته باشد.

شهرداری‌ها برای خودکفایی صدمه دیدند

همچنین علیرضا صارمی نایب رئیس شورای شهر حاجی آباد ادامه داد: شهرداری‌ها به عنوان بزرگترین نهاد خدمات رسانی کشور در اقتصاد به شدت دولتی ایران سهم اندکی از درآمدهای دولتی دارد.

او  با بیان اینکه شهرداری‌ها برای خودکفایی در این اقتصاد به شدت دولتی صدمات جبران ناپذیری دیده اند، افزود: همین مساله شهرداری‌ها را برای تامین درآمد پایدار به سمت تراکم فروشی، ساخت و سازهای غیر مجاز و جرایم کنسول‌های ماده ۱۰۰ و به اصطلاح شهر فروشی کشانده است.

صارمی اضافه کرد: با توجه به طولانی شدن بیماری کرونا و فشار مضاعف به مردم و همچنین فشارهای تورمی و خشکسالی‌های پیاپی می‌طلبد که دولت در این اقتصاد دولتی برای کمک‌های بهینه و اثر بخش به شهروندان نگاه مهربانانه تری به شهرداری‌ها داشته باشد.

نایب رئیس شورای شهر حاجی آباد با تاکید بر اینکه تمام تلاش مجموعه شورا و شهرداری ایجاد درآمد پایدار برای سامان بخشی مدیریت شهری است اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا با سیاست‌های انقباظی هزینه‌ها را کاهش داده و از پرت شدن منابع جلوگیری کنیم. 

او گفت: با تکیه بر شناخت کاستی‌ها و معضلات شهر و تعیین شاخص‌های توسعه مدیریت شهری و جایگاه حاجی آباد به عنوان مرکز شهرستان زرین دشت در این شاخص ها تلاش می‌کنیم تا با تعیین استاندارهای موجود از مدیریت مبتنی بر روزمرگی نجات پیدا کنیم و گامی به سمت مدیریت استراتژیک برداریم.

صارمی بیان کرد: سرانه فضای سبز بر اساس شاخص‌ها به ازای هر نفر ۸ متر مربع  بوده که این سرانه در شهر حاجی آباد زیر یک متر است که نشان می‌دهد برای رسیدن به این سرانه باید تلاشی بی وقفه داشته باشیم.

نایب رئیس شورای شهر حاجی آباد تصریح کرد: هدف شهرداری و شورای شهر در شورای ششم توسعه فضای سبز و ساماندهی پارک‌ها و مراکز تفریحی و همچنین ایجاد مبلپان شهری و تکمیل  طرح های بر زمین مانده شهری در طول چهار سال آینده است.

رفع بلاتکلیفی از طرح های نیمه تمام اولویت شهرداری است

یوسف شفیعی شهردار منتخب حاجی آباد نیز ادامه داد: مدیریت شهری حاجی آباد در آستانه سرآغازی دیگر برای گشودن افق‌های توسعه قرار گرفته و پرداخت معوقات و ایجاد درآمد برای توسعه پایدار شهر و ایجاد فضای مناسب برای سرمایه گذاران با مشارکت مردمی و همراهی آنان اولویت اصلی ما در مدیریت شهری است.

او افزود: شفافیت، انضباط مالی، پاسخگویی، توسعه متوازن و عدالت‌محور در دوره جدید مدیریت‌شهری از مهمترین موضوعاتی است که باید در شهرداری حاجی آباد عملیاتی شود.

شفیعی اضافه کرد: یکی از بزرگترین آسیب‌های شهرداری در حوزه‌های عمرانی و شهرسازی حجم انبوهی از بلاتکلیفی در طرح های عمرانی و شهرسازی  به مدت زمانی بالغ بر بیست سال است.

شهردار حاجی آباد بر لزوم توسعه عمرانی و فضا سازی محیط شهروندان تاکید و اظهار کرد: اولویت اصلی مدیریت شهری بدون تردید پیش از کلید زدن هر طرح جدید، رفع بلاتکلیفی از طرح های عمرانی و شهرسازی و رساندن آن‌ها به سرمنزل مقصود است.

شفیعی سالم سازی محیط زیست، توسعه فضای سبز شهری و اهتمام به سلامت محیط زیست را لازمه اصلی زندگی شهروندی دانست و گفت: باید با برنامه ریزی برای تهیه طرح دفع آب‌های سطحی به کمک سایر نهادهای ذیربط از آلودگی‌های زیست محیطی و بیماری‌های واگیر جلوگیری کرد.

او افزایش اعتماد عمومی به مجموعه مدیریت شهری به عنوان خط مقدم انجام امورات شهری را لازمه کار مدیران شهرداری برشمرد و بیان کرد: ایجاد همدلی و تمامی جریان‌های تاثیرگذار در مدیریت‌شهری با انسجام اعضای شورای شهر در توسعه و عمران و آبادانی شهر لازم است.

شهردار حاجی آباد با اشاره به اینکه در گام نخست باید شهرداری و شورای شهر برای پیشبرد امور شهر پیشقدم شوند، تصریح کرد: جلب اعتماد مردم در سایه اقدام و عمل، زمینه ساز توسعه و آبادانی شهر با مشارکت شهروندان می‌شود.

شفیعی با استقبال از پیشنهادات مردم به خصوص نخبگان در رسیدن به جامعه‌ای در خور شهروندان ادامه داد: در تعامل با شهروندان از ایده‌ها و افکار خلاقانه نخبگان محلی بهره می‌گیریم و تلاش می‌کنیم تا در کمترین زمان بهترین تصمیمات را با مشورت اعضای شورا شهر و مجموعه شهرداری اتخاذ کنیم.

او به استفاده از خرد جمعی برای استفاده از تجربیات مدیران شهری ادوار گذشته و همه نخبگان و دلسوزان  برای توسعه و آبادانی تاکید کرد و افزود: به خرد جمعی اعتقاد راسخ دارم و به همین منظور نیز از ایده‌های نظریه پردازان و نخبگان استفاده خواهیم کرد.

شهردار حاجی آباد ضمن درخواست از کارکنان شهرداری به پرهیز از حواشی اضافه کرد: کارکنان شهرداری باید وجدان کاری را سرلوحه کار خود قرار داده تا با اتحاد و همدلی، مدیریت شهری بر مشکلات پیش روی خود فائق آیند.

شفیعی اظهار کرد: با وجود تمامی تلاش‌ها، ضرورت دست بردن به اقدامات اساسی و زیرساختی همچنان در مدیریت شهری احساس می‌شود.

در پایان این مراسم از زحمات کرامت ابراهیمی شهردار پیشین حاجی آباد تقدیر و یوسف شفیعی بعنوان شهردار جدید این شهر منصوب شد.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: انتصاب ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.