سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات فیلم مستند «امیرکبیر در خون» به روایت کارگردان

تهیه کننده و کارگردان فیلم مستند امیرکبیر در خون، به تشریح جزئیات این اثر پرداخت.

سجاد باغ شیخی، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم مستند «امیرکبیر در خون»، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع این مستند گفت: موضوع این مستند به زمان تبعید امیرکبیر به کاشان تا قتل او مرتبط می‌شود و در دو بخش، حال و هوای شهر کاشان در زمان ورود امیرکبیر و دسیسه‌های افراد برای قتل او را روایت می‌کند.

باغ شیخی افزود: این موضوع در قالب یک مستند نیمه کوتاه در مدت زمان یک ساعت تهیه شده است و برای اینکه صرفاً حالت روایتی پیدا نکند، بخش‌هایی از اتفاقات که در روایات آمده است به صورت فیلم بازسازی شده است. در این کار از بازیگران کاشانی استفاده کردیم.

او درباره زمان ساخت این فیلم مستند عنوان کرد: ۷ ماه تحقیقات، ۱ ماه نگارش فیلمنامه، ۳ ماه اخذ مجوز از وزارت ارشاد و ۱۰ روز فیلمبرداری آن در کاشان طول کشید و در هفته آینده کار آن تکمیل می‌شود.

این کارگردان در ادامه تصریح کرد: قرار است به مدت یک ماه اکران سینمایی داشته باشیم و بعد همزمان با روز بزرگداشت امیرکبیر، پخش تلویزیونی خواهیم داشت و بعد از آن، مستند را در اختیار پلتفرم قرار خواهیم داد.

باغ شیخی در پایان گفت: تاکنون تولیدات زیادی در قالب سریال و فیلم سینمایی در این زمینه انجام شده است، ولی این تولیدات به صورت روایی به روایت داستان‌ها می‌پرداختند و حقایق و واقعیت‌ها در این روایات گم می‌شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.