سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد با خبازی‌های متخلف در غرب و شرق مازندران

۲۰۰ واحد خبازی در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر و رامسر بازدید شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،علی رمضانی رئیس آرد و نان اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: در ادامه طرح تشدید نظارت بر واحد‌های خبازی استان تیم‌های بازرسی استانی متشکل از اداره کل غله، صمت، شبکه بهداشت و اتحادیه خبازان از ۲۰۰ واحد خبازی در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر و رامسر با رویکرد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، رعایت ساعت کار، تعطیلات خودسرانه، وضعیت وزن چانه و... بازدید کردند

او با تشکر از نانوایان شهرستان گلوگاه، افزود: هیچ واحد خبازی در شهرستان گلوگاه تعطیلی خودسرانه نداشت، اما در شهرستان‌های بهشهر و رامسر هر کدام به ترتیب ۷ و ۱۹ واحد خبازی به دلیل تعطیلی خودسرانه جریمه شدند.

رمضانی گفت: دیگر تخلفی که در این طرح مورد بررسی قرار گرفت کسری وزن چانه بود که سهم نانوایان شهرستان گلوگاه از این تخلف ۲ مورد و در شهرستان‌های بهشهر و رامسر نیز به ترتیب ۸ و ۱۲ مورد مشاهده شد که این نانوایان نیز به تعزیرات معرفی و جریمه شدند.

او در ادامه ضمن درخواست از نانوایان برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، افزود: متاسفانه به دلیل رعایت نکردن شیوه‌های بهداشتی در مجموع ۱۸ واحد در سطح این سه شهرستان اخطار دریافت کردند و دو مورد نیز در شهرستان‌های گلوگاه و رامسر پلمپ شدند.

رمضانی گفت: ۱۲ واحد خبازی نیز به دلیل رعایت نکردن بهداشت محیط از سوی کارشناسان بهداشت تذکر دریافت کردند.

رئیس آرد و نان اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران از حضور نیافتن متصدیان برخی خبازی‌ها در واحد صنفی گله کرد و افزود: ۸۰ واحد خبازی در این سه شهرستان به دلیل عدم حضور متصدی جریمه دریافت کردند.

رمضانی مقدم گفت: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر واحد‌های خبازی به منظور چگونگی اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در کنار سایر اقدامات و بازرسی‌های ذاتی دستگاه‌های مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی و اداره صمت در شهرستان‌ها در حال اجرا است.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.