سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرایط مجرد‌ها برای ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن اعلام شد

وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای، شرایط مجرد‌ها برای ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن را اعلام کرد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در پی انتشار محتوایی به نقل از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر امکان ثبت‌نام مجرد‌ها در طرح جهش تولید مسکن به اطلاع می‌رساند محتوای اعلام شده صحت نداشته و در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد رفع موانع قانونی استفاده از تسهیلات دولتی بخش مسکن برای مجرد‌های فاقد شرایط سرپرست خانوار و شرایط مندرج در تبصره یک ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ را برای تصویب در شورای‌عالی مسکن و هیئت وزیران پیگیری می‌کند.

بر اساس تبصره یک ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل سی‌وپنج (۳۵) سال سن، نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور و افراد معلول جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل بیست (۲۰) سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور بدون ملاک‌عمل وضعیت تأهل آن‌ها هم می‌توانند در طرح جهش تولید مسکن شرکت کنند و محدودیتی برای مجرد بودن آن‌ها وجود ندارد.

همچنین قانون برای سرپرستان خانواده، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است.

یادآوری می‌شود، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی می‌شوند و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر تغییری در شرایط مجرد‌ها برای ثبت‌نام در طرح‌های مسکنی ایجاد نشده است و پیشنهاد امکان ثبت‌نام مجرد‌ها در طرح جهش تولید مسکن به شرط تاهل در زمان تحویل واحد مسکونی در دست پیگیری است.

بر اساس ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، " فاقدان مسکن" شامل افراد سرپرست خانواری می‌شود که خود و افراد تحت تکفل آنان از تاریخ اول فرودین ۱۳۸۴ (تاریخ اجرای قانون برنامه چهارم توسعه) فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی از متقاضیان مسکن درخواست کرد، پس از ورود به سامانه ثبت‌نام به آدرس https://saman.mrud.ir در صفحه اصلی در ذیل عنوان شرایط متقاضیان جزئیات مربوط به شرایط ثبت‌نام را مطالعه کنند و به محتوا‌های غیرموثق که در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، توجهی نکنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
باسلام من الان ثبت نام کردن پیام اومده باید40میلیون بدم من یه کارگر و مستاجر از کجا بیارم این هم شد مسکن ملی اگر من 320میلیون داشتم و ا می‌آمدم ثبت نام کنم میرفتم یه خونه کوچکی میرفتم اگه نری یزی کنسل میشه خدا خیرتون بده با این خونه دار کردن مستاجر
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
فقط مسولین خواستن یک کار واسه تبلیغات خودشون بکنن دهن پر کن باشه و خیلی ها هم از هفت خوان شون نتونست رد شد
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
نسل ایرانی منقرض میشه.
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
مگر مشکل مسکن فقط عدم وجود قانون هستش فکر نان باید کرد که این قانون تراشی همه اب است
ناشناس
۰۶:۰۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
مسکن هیچ وقت ارزان نمی شه چون عامل گرانی مسکن شهرداری‌ها و ادارات هستند مثلا من رفتم از شهرداری مجوز بگیرم برای ساخت به من گفتن باید یک میلیارد و سیصد میلیون تومن باید پرداخت کنم. یا باید ولش کنم و نسازم یا هم اگر پرداخت کردم روی قیمت تمام شده میاد که کی خوام بفروشم. که اون هم با توجه به نبود مشتری و قانون مالیات بر خانه‌ های خالی بهتره از ساختنش بی خیال بشم.
ناشناس
۰۳:۳۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
مثل مسکن مهر و بورس کلاه برداریه.ملت توروخدا پولتون رو تو جیب دولت نریزید که با این کسری بودجه احتمال ملاخور شدنش صددرصده
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
روایت مسکن ملی داره تکرار میشه،ظاهرا دولت اینبار میخواد از اینجا درآمدزایی کنه.من تیر سال ۹۹ پول واریز کردم برای مسکن ملی و تا الان زمینی که معرفی کردند قراره خونه ساخته بشه یه چاله کندند که اونم از بس مونده باد و بارون پرش کرده.
هر بار یه جور گول میخوریم
وام ودیعه مسکن.
۲۳:۵۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
چرا بانک‌ها براحتی وام ودیعه مسکن رو نمیدن؟؟؟
لطفا پیگیری کنید.
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
چقدر مسخره بازی!! نهضت ملی مسکن!!
ناشناس
۰۷:۱۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
مسخره خودتی
بازنشسته
۲۳:۳۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
الان فرزند من مدرک کارشناسی دارد و خدمت سربازیش پایان یافته و حدود ۱۵ سال است که حساب پس انداز مسکن جوانان دارد ، شغل ندارد و می خواهم کمکش کنم تا یک مسکن برایش تهیه کنم و ازدواج کند و شغل هم برایش دست و پا کنم .
این جوان الان شرایط جهش مسکن شاملش نمی شود خب چکار کند ؟ به راه گناه برود ؟ حداقل برای حساب پس انداز جوانانش امتیاز قایل شوید به خدا سوگند این جوانها آرزو دارند باید کمکشان کنید تا ازدیاد نسل صورت پذیرد .
چند سال دیگر این جوان های عزیز باید چوب این تصمیم گیریهای غلط را بخورند ؟
قدمی
۲۳:۳۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
جوونای دهه شصت مجرد بیکار بی مسکن تورمی زیر خط فقر و .... چجوری متاهل بشن.
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
حداقل میتوانستید مردان مجرد بالای 35 یا 40 سال را در طرح ثبت نام کنید.
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
قبلا میگفتندکار داری خونه داری چرا زن نمی گیری
حالا باید بگوییم کار نداری خونه نداری پس چرا زن نمی گیری!؟
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
آخه کدام جوان عالی اول فکر ازدواج می کنه بعد میره دنبال خونه
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
چرا به زبان ساده نمگید؟ من نفهمیدم چی شد اخرش
رضا
۲۰:۱۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
جمعیت ذکور(پسران ومردان)هرکشوری، نیروی اصلی وبزرگ سازندگی وتوسعه وپیشرفت آن کشورهاست.لذا اگر برنامه مفصل و دقیق و درستی برای این بخش مهم سنگ زیرین آسیاب کشوری،طرح و اجرا نشود و با بی فکری ها وضع وحال و آینده این نیم جمعیت کلیدی سرنوشت ساز کشوربه موهومات شرطی:ازدواج و طلاق و مهریه و سن وسال و...، بند و وصله شود>>>آنگاه:سرنوشت آینده کشور هم بند و وصله به چالش های خطیر میشود.×××(مسئولان برای این نیم جمعیت بسیارمهم کشور، فصلنامه مجزای دقیق وکارآمد تدارک کنند تا دیرنشود).
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
نمی توانید مسکن بسازید هروقت توانستید قیمت های صعودی را کنترل کنید بعد به سراغ ساخت مسکن بروید
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
پس چطور وزیر اعلام کرده بودن که. هیچ محدودیتی برای ثبت نام محردها نیست؟
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
کارخوبی می کنید تامتٱهل نشن خانه دارنباید بشن
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
پای چینی های جهانخوار واستعمارگرکمونیست رابه ایران باز نکنید وبرتعداد بیکاران نیافزایید!!!
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
اونهایی که پول دارند قانون اجازه مشارکت نمیدهد وآنهایی که قانون اجازه میدهد مشارکت کنند پول ندارند ،این از ضعف میریت و قوانین کشور ماست که باعث شده پولدارها برونددر ترکیه ملک بخرند
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
پسرای مجرد واقعا بدبختن ،میرن زن بگیرن میگن خونه داری؟!میرن خونه بگیرن میگن زن داری؟!
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
هرکار می کنی زن نگیر اگه میگیری مرد باشه
گشتاسب
۱۸:۴۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
مردان مجرد ذاتا و تولدا بدبخت بدنیا نیومدند بدبختشون کردند در سیاست گذاری و برنامه ریزی کلا ملت در نظر نگیرند کارشناسی شده نباشد همین میشود برنامه ها زورکی بدبختی بیار هستند.
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
با این قیمت های سر به فلک کشیده اگه کسی داره شکم خودش و یه همسر رو سیر کنه پس حتماً پول مسکن هم داره اونی هم که نداره بهتره ازدواج نکنه و به خودش برسه والا
ناشناس
۰۶:۰۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
ایران جهنم پسران...
سربازی اجباری...
عقب افتادن دوساله در تمامی زمینه ها...
بی کاری و...
جامعه به سمت استخدام زنان میره چون حقوق کمتر مطالبه گری کمتر و مسئولیت کارفرما کمتر...اینها تنها دلایل رو فسادها بماند...
تهش حکومت با نگاه منفی با پسران برخورد انگار همه مفسد بالفطره...
بخدا که جهنمه این مملکت
فرزند زاگرس مرکزی
۱۷:۲۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
در طرحهای جهش تولید مسکن با مدیرت دولت و حمایت دولت از واگذاری زمین و حمایت از گسترش کارخانجات فولاد و سیمان تمام صنایع ساختمان سازی به رونق و تلاش و تکاپو و پویایی و بالندگی میرسند.
ناشناس
۰۶:۰۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
دوزار بده آش به همین خیال باش!
عبداله
۱۶:۵۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
دیشب که خبر را شنیدم با چه ذوقی قصد ثبت نام پسرم (مجرد27ساله) را داشتم اما چی شد؟؟
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
یکی از همون رسانه هایی که دروغ پردازی کردن همین شما هستید که تیتر زدید « شرایط مجردها اعلام شد» !!!!!!!!
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
چرا بعضی از استانها نمیشه ثبت نام کرو مثلا شهر خرم آباد نیست
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
ان شاا... موفق بشن
ناشناس
۰۶:۰۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
از آنجایی که اثبات شده آقایان دلسوز مردم نیستند و همه فریبکارند دعا برای موفقیتشان نمیکنم