سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

محدودیت‌های کرونایی تا پایان پیک ششم باقی است/ هیچ محدودیت کرونایی را کاهش نداده‌ایم

وحیدی گفت: با توجه به نگرانی‌های موجود، در محدودیت‌های کرونایی تغییراتی حاصل نشده و این محدودیت‌ها تا رفع پیک ششم به قوت خود باقی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد وحیدی وزیر کشور امروز سه شنبه در حاشیه جلسه قرارگاه ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: موضوع جلسه قرارگاه بیشتر راجع پیک ششم کرونا بود و نگرانی هایی راجع به این موضوع وجود دارد؛ متاسفانه هم اکنون ۲۲ شهر قرمز داریم و احتمال قرمز شدن شهرهای دیگر هم وجود دارد و باید نسبت به پیک ششم مراقب باشیم.

وی افزود: یکی از مباحث امروز تقویت طرح شهید سلیمانی و غربالگری ها و تست های سریع بود. از سوی دیگر بحث شد تا برای کنترل پیک کرونا در شهرهای قرمز گروه‌های خاصی فرستاده شود که برای شهرهای نارنجی هم همین طور است.

وحیدی گفت: با توجه به نگرانی‌های موجود، در محدودیت‌های کرونایی تغییراتی حاصل نشده و این محدودیت‌ها تا رفع پیک ششم به قوت خود باقی است.

وی درباره لغو محدودیت‌های تردد شبانه گفت: لغو محدودیت‌های شبانه باید در ستاد ملی کرونا بررسی شود و بعد مصوبات اطلاع رسانی خواهد شد.

وحیدی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا قانونی برای ممنوعیت فعالیت اصناف بعد از ۱۲ شب وجود دارد گفت: ما هیچ محدودیتی را نسبت به قبل کاهش نداده‌ایم و اصناف می توانند طبق ابلاغیه‌های سابق عمل کنند، البته زدن دو دوز واکسن برای اصناف لازم است، اما شروع فعالیت اصناف از اول آبان با یک دور واکسن بوده است.

وزیر کشور درباره اجرا شدن طرح محدودیت های هوشمند در سه استان گفت: در سه استان این پایلوت هوشمند اجرا شده و نتایج خوبی داشته است؛ سامانه‌هایی باید به این بحث اضافه شود که درباره آن بحث شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طرح تردد بین استانی در صورت تزریق واکسن کرونا گفت: این موضوع بحث و بررسی شد و باید در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شود، به دلیل اینکه محدودیت ها توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شده در همانجا هم باید لغو شود.

وحیدی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر بازگشایی مدارس گفت: بنابر ابلاغیه‌های صورت گرفته و همانطور که مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند اجرایی می‌شود؛ یعنی با حفظ دستورالعمل‌‌های بهداشتی و با حفظ شرایطی که باید پیش بینی شود، به شکل ترکیبی حضوری و مجازی انجام خواهد شد. در شهرهای قرمز مطابق دستوالعمل‌های شهرهای قرمز انجام خواهد شد چون در آنجا محدودیت ها بیشتر است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Bakhtiyari
۱۷:۲۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
به فکر توسعه و گسترش استانهای ایران به بیش از صد ،دویست و یا سیصد استان باشید.افزایش و پراکنش استانها برابر است با افزایش و گسترش توان ملی در سراسر کشورمان.
بختیاری
۱۷:۲۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
استان شدن قشم و چابهار نتنها به نفع جنوب کهبه نفع کشور عزیزمان ایران و توسعه بنادر زیبایش است.
خواهشاً در وزارت کشور بررسی شوند تنها استان جزیره ای ایران و استان مکرانی ایران پهناور و چهار فصل.
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
اگر محدودیت ها تغییر ندادید پس چرا طرح ترافیک رو دوباره به اجرا گذاشتد؟ چون پول اون میره تو جیب خودتون اشگالی نداره؟؟؟ جون مردم هم که مهم نیست
محمد
۱۶:۴۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
جالبه، محدودیتها برقراره اونوقت ساعت طرح ترافیکو افزایش میدن تا ملت از حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنند.
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
خیابونای تهران خوب خلوت شده.دستتون درد نکنه.چیزی که ما می شنویم شب تا صبح صدای ماشین های مدل بالای اسپورته که بدون ترس از جریمه ها مسابقه می دن و از خیابون ها و اتوبانهای خلوت کمال لذت رو می برن.
ممنون
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
همه جا که بازگشایی شده ایشون مگه در ایران زندگی نمیکنه.
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
ولی همه ی محدودیت ها برداشته شده است و هیچ محدودیتی وجود ندارد
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
لطفا جریمه رانندگی ۲۱۰ هزار تومنی ترددهای شبانه خودروها برای اولین بار را ببخشید و حذف کنید .
ali
۱۵:۰۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
یعنی ممنوعیت تردد شبانه را هم که همگی موافقند برای مهار کرونا بی اثر بوده همچنان باقیست.
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
از محدودیت های کرونایی فقط قسمت جرایم رانندگی به شدت دنبال میشه و پولش به دهن دولت مزه کرده
پیمان اشراقی
۱۴:۴۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
سلام ،

طرح رتبه بندی معلمان از آبان ۱۴۰۰ لازم الاجرا است .
mohammad fakhri
۱۴:۴۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
ایران بهترین اقتصاد دنیا را دارد هیچ عیبی در آن نیست!
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
اه هر رو ز یه چی
آقا امسالم ممازی خسته شدم از استرس کرونا
الان تو کلاس آنلاین بچها از سرفه داشتن خفه میشدن
آرمان
۱۴:۴۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
نه به واکسن اجباری
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
خدا نابودتون کنه بچه های مردمو نابود کردید
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
شماهم مثل دولت قبل هیچ ایده ای برای کنترل کرونانداریداونانگاه کردندبه غربیها وهرچی میگفتندانجام میدادندشماهم مثل دولت قبل داریدعمل میکنید
علی
۱۸:۵۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
با سلام جالبه مدارس دانشگاه‌ها داره بازگشایی میشه ولی محدودیت منع تردد شبانه کماکان برقراره.مذدم با قطار اتوبوس و هواپیما مسافرت میرم ولی اگه با وسیله نقلیه خودشون برن جریمه میش این چه سیاستی است موندم