سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری بیش از ۷۰ لیتر سم منقضی شده کشاورزی در تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در اولین روز از اجرای مانور ملی مقابله با آفت‌کش‌های غیر مجاز، بیش از ۷۰ لیتر سم کشاورزی تاریخ گذشته جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در اولین روز از اجرای مانور ملی مقابله با آفت‌کش‌های غیر مجاز، تقلبی، منقضی شده و گرانفروشی، بیش از ۷۰ لیتر سم منقضی شده جمع آوری و برای فروشندگان آن پرونده تعزیزاتی تشکیل شد.

او افزود: در سال گذشته تعداد ۴۷ بازدید میدانی از واحد‌های فروش سموم تایباد صورت گرفت که در آن ۱۴ کیلوگرم سم قاچاق و ۶۰ لیتر سم منقضی شده جمع آوری شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با اشاره به اجرای مانور مقابله با آفت‌کش‌های غیر مجاز ادامه داد: هدف از برگزاری این مانور افزایش ضریب اطمینان و برخورد قانونی با هرگونه گرانفروشی، احتکار، فروش آفت‌کش‌های غیر مجاز و تقلبی و قاچاق است.

اعتضادی بیان کرد: بخش کشاورزی، به عنوان مسئول تامین امنیت غذایی، یکی از اهداف اصلی دشمن است؛ بنابراین اجرای پدافند غیر عامل در تمام حوزه‌های این بخش ضرورت دارد.

او تصریح کرد: کشاورزان برای استفاده از سموم و کود‌ها ضمن مشورت با کارشناسان جهاد کشاورزی، آفت‌کش‌های مورد نیاز خود را با دریافت فاکتور از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.

انتهای پیام//ا. چ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.