سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشور باید از طریق توسعه فناوری به ثروت برسد

مشاور وزیر علوم در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری از لزوم دستیابی کشور به ثروت با کمک توسعه فناوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی خیرالدین، مشاور وزیر علوم در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشـست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، اظهار کرد: ۳ دفتر را برای معاونت فناوری وزارت علوم با عنوان دفتر امور پارک‌ها و توسعه شرکت‌های دانش بنیان، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و دفتر حمایت نوآوری فناوری و کارآفرینی در نظر گرفته ایم که بعد از تاسیس دارای زیرگروه‌هایی خواهند بود.

او افزود: شاهد افزایش تعداد متقاضیان در پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌ها دانش بنیان و واحد‌های فناور هستیم، گفتنی است که معاونت‌های جدید باید در راستای تقویت پارک‌های علم و فناوری دانشگاهی و استانی قدم بردارند و در این زمینه زیرساخت‌ها را تقویت کنند.

خیرالدین تصریح کرد: فرهنگ نوآوری و فناوری در جامعه و ستاد وزارت علوم باید شکل بگیرد و گفتنی است که در زمینه فناوری در گذشته موفق نبوده‌ایم، بنابراین باید روابط عمومی‌ها را فعال‌تر کنیم تا فرهنگ‌سازی شکل بگیرد.

او ادامه داد: لازم است تا بین معاونت پژوهشی و فناوری در وزات علوم سازگاری و ارتباط بیشتری ایجاد شود تا بتوانیم رشد بیشتر شرکت‌های دانش بنیان را شاهد باشیم.

مشاور وزیر در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری بیان کرد: مسئله دیگر ما در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزایش ارتباط با آمایش فناوری مبتنی بر سرزمین خواهد بود که در این زمینه ماموریت‌گرایی پارک‌های علم و فناوری، مبادلات بین‌المللی در حوزه فناوری، ایجاد قطب‌های فناوری و علمی باید شکل بگیرند.

خیرالدین در پایان گفت: کشور باید از طریق توسعه فناوری به ثروت‌آفرینی دست یابد و از طریق علم سرمایه ایجاد کند، در این زمینه نه تنها وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بلکه همه وزارت‌خانه‌های کشور بایستی معاونت فناوری داشته باشند تا بتوانند پیشرفت کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.