سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۷۰ درصد بذراصلاح شده کشور در البرز

رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال البرز گفت: بیش از ۷۰ درصد بذر گواهی شده محصولات زراعی کشور در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر البرز تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، نجفیان، رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال البرز گفت: محققان موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال این استان با انجام تحقیقات علمی موفق به تولید بذر‌های مادری شده اند که توانایی بار دهی تا بیش از سه برابر میانگین کشوری را دارد.

رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال البرز با بیان این که بیش از ۷۰ درصد بذر گواهی شده محصولات زراعی کشور در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر البرز تولید می‌شود، افزود: برای تولیدغذا ما تهدید‌های غیر عاملی مثل خشکی، بحران آب، شوری آب و خاک، تغییرکاربری اراضی و زوال منابع بیزینس آب و خاک و ژنتیکی داریم.

مقدم، معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر نیز گفت: ما متولی تولید رقم هستیم، رقم‌های زراعی که به عرصه‌های زارعین راه پیدا می‌کند و همچنین هسته‌های اولیه بذر‌های محصولات زراعی که اگر این هسته‌ها تامین نشود کشاورزان ماده و نهاده اولیه نخواهند داشت.

سرخی، رئیس بانک ژن ملی گیاهی ایران افزود: تعداد گونه‌های گیاهی کشور بالغ بر ۷۸۰۰ نمونه است  که از کل تنوع ژنتیکی اروپا این مقدار بیشتر است.

رئیس بانک ژن ملی گیاهی ایران در خصوص وظیفه بانک ژن گیاهی گفت: وظیفه بانک ژن گیاهی مقابله با تهدیداتی است که منجر به کاهش نقصان این تنوع ژنتیکی می‌شود.

سالانه ۵۰ هزار تن بذر گواهی شده رسمی در کشور مصرف می‌شود، بذر‌هایی که برخی ازآن ها تا ۳ برابر میانگین برداشت محصول به همراه دارند.

انتهای پیام / ر.ن

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.