سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کهگیلویه و بویراحمد به واکسن کرونا برای تزریق دز دوم نیاز دارد

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت به ۱۰۷ هزار و ۵۶۷ دز واکسن برای تزریق دز دوم در کهگیلویه و بویراحمد نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علیرضا عوض پور مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۳ هزار و ۴۲۹ دز واکسن کرونا تحویل استان شده است.
 
عوض پور افزود: طبق گزارشی که وزارت بهداشت از روند واکسیناسیون در استان‌ها منتشر کرده جمعیت کهگیلویه و بویراحمد ( با احتساب جمعیت اتباع) ۷۶۳ هزار تن اعلام شده است.
 
او ادامه داد: جمعیت ۱۲ سال به بالای کهگیلویه و بویراحمد با احتساب جمعیت اتباع خارجی ۵۸۰ هزار و ۴۹۸ تن است.
 
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه ۷۶.۵ درصد واکسن تحویلی به استان تزریق شده، گفت: موجودی واکسن خالص استان ۲۴۲ هزار و ۱۹۸ دُز است.
 
عوض پور بیان کرد: ۶۱ درصد مردم نوبت اول واکسن و ۴۲ درصد نوبت دوم را دریافت کردند، ضمن اینکه پوشش کامل واکسن افراد ۱۲ سال به بالا در استان ۵۶ درصد است.
 
او افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۰ هزار تن در کهگیلویه و بویراحمد به این بیماری مبتلا شده اند و بیش از ۷۷ هزار تن از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۹۸۷ تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.
 
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۸۴۶ تن نوبت اول، ۹ هزار و ۷۶۵ تن نوبت دوم و ۳۲ تن دوز یادآور واکسن کرونا را دریافت کردند و در مجموع ۱۱ هزار و ۶۴۳ تن طی ۲۴ ساعت واکسینه شدند.
 
او بیان کرد: تاکنون ۴۷۰ هزار و ۷۹۱ تن دُز اول، ۳۲۲ هزار و ۷۲۶ تن دُز دوم و ۵۲۵ تن دُز یادآور را دریافت کردند که در مجموع ۷۹۴ هزار و ۴۲ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد.
 
هم اکنون ۲۱۱ بیمار در بیمارستان‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد۹۳ بیمار مبتلای قطعی و ۱۰ بیمار بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ها خدمات درمانی دریافت می کنند.
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.