سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آرژانتین به دنبال اولین معاملات آتی رمزنگاری در آمریکای لاتین است

بزرگ ترین بازار آتی آرژانتین می‌خواهد اولین صرافی آمریکای لاتین باشد که معاملات آتی بیت کوین تنظیم شده را راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صرافی محلی Matba Rofex هفته گذشته اعلام کرد که پیشنهادی را به تنظیم کننده اوراق بهادار آرژانتین ارائه کرده است تا معاملات آتی بیت کوین را به پزو آرژانتین راه اندازی کند و همچنین مذاکراتی که از چند ماه پیش آغاز شد، در مسیر درستی قرار دارد، اما رگولاتوری هنوز در این مورد تصمیمی نگرفته است.

معاملات آتی بیت‌کوین سال‌هاست که در صرافی‌های با نظارت ضعیف در دسترس هستند، اما گزینه‌های کمی در بازار‌های تنظیم‌شده است مانند CME Group Inc.گفتنی است؛ CBOE Global Markets Inc، بزرگ‌ترین صرافی در ایالات متحده، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ معاملات آتی بیت‌کوین را ارائه کرد، این در حالی بود که سقوط قیمت ارز دیجیتال باعث کاهش تقاضا شد.

اسماعیل کرم، معاون مدیر کل بازار‌های مالی شرکت Matba Rofex در یک مصاحبه تلفنی گفت: "ما می‌خواهیم مشتریانی را از بازار ارز دیجیتال جذب کنیم که نمی‌توانند در صرافی‌های غیرقانونی فعالیت کنند. ما یک درخواست تقاضای اولیه، اما مستمر از مشتریانی را که می‌خواهند در دارایی‌های کریپتو افزایش دهند، آماده می‌کنیم.» "

سخنگوی آرژانتین در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر گفت که تنظیم کننده آرژانتین در حال بررسی این پیشنهاد است، اما این یک درخواست اولویتی نیست. 

او در پاسخ به سوالی درباره این پیشنهاد گفت: این پیشنهاد باید توسط وزارت اقتصاد و بانک مرکزی مورد ارزیابی قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.