سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته‌های فرهنگی با کشور‌های پاکستان و عمان برگزار خواهد شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نزدیک بودن فرهنگ بومی استان با کشور‌های همسایه هفته‌های فرهنگی با کشور‌های پاکستان و عمان با پیگیری‌های این اداره‌کل و نمایندگی وزارت امورخارجه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در دیدار با سید رحیم توسلی راد مدیر نمایندگی وزارت امور خارجه در زاهدان پیرامون مراودات فرهنگی وهنری کشور‌های همسایه سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این استان به دلیل قدمت فرهنگی وهنری تاریخی، شایسته معرفی فراتر از مرز‌ها به جهانیان است.

وی بیان کرد: همان‌گونه که جشنواره‌های مختلفی برای معرفی سیستان و بلوچستان با همکاری این اداره کل برگزار شده، قطعا این برنامه‌ها قدمی موثر در این راه خواهد بود.

طول مرز‌های خاکی این استان با کشور افغانستان حدود ۳۰۰ کیلومتر یعنی معادل یک سوم از کل مرز ایران با افغانستان و طول مرز‌های خاکی مشترک استان با کشور پاکستان ۹۲۱ کیلومتر است که مجموع کل مرز مشترک ایران و پاکستان را تشکیل می‌دهد.

طول مرز‌های آبی سیستان و بلوچستان در سواحل دریای عمان با کشور پاکستان نیز ۳۷۰ کیلومتر است.

باید به این نکته توجه داشت که سیستان و بلوچستان یکی از راه‌های راحت و امن دسترسی کشور‌های منطقه به ویژه افغانستان و پاکستان به خاورمیانه و کشور‌های اروپا و آفریقا است به طوری که از آن به عنوان موقعیت طلایی می‌توان یاد کرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.