سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مدیران مسئول پایگاه خبری فراز و رویداد ۲۴ در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شدند

سخنگوی دادگاه مطبوعات گفت: در جلسه امروز دادگاه مطبوعات به دو پرونده مطبوعاتی رسیدگی شد.

احمد مومنی راد سخنگوی دادگاه مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعضای جدید هیئت منصفه جرائم سیاسی و مطبوعاتی و جلسه رسیدگی به ۲ پرونده مطبوعاتی اظهار کرد: با حضور محمدجواد حشمتی مهذب رییس‌کل‌ دادگستری استان تهران، علی القاصی مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران و جمعی از مسئولان قوه قضاییه ساعت 8 صبح روز دوشنبه 10 آبان ماه 1400 مراسم تحلیف اعضای جدید هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی در سالن ولایت برگزار شد.

مومنی راد بیان کرد:نخستین جلسه رسیدگی به جرائم مطبوعاتی در دوره جدید پس از انجام مراسم تحلیف  برگزار شد.

سخنگوی دادگاه مطبوعات گفت: در ابتدای این جلسه با توجه به شروع دوره جدید و لزوم تعیین اعضای هیئت رئیسه  پس از بحث و مشورت بر اساس آیین نامه داخلی اعضای هیئت رئیسه  هیئت منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی با رای اعضا انتخاب شدند.

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان به عنوان رئیس، علی اکبر کسائیان به سمت دبیری منصوب شده و من به عنوان سخنگو دادگاه مطبوعات انتخاب شدم.                 

مومنی راد اظهار کرد: روال رسیدگی به پرونده ها به این صورت بود؛ با ریاست قاضی محمدی کشکولی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به 2 پرونده مطبوعاتی رسیدگی شد که پرونده اول مربوط به متهم مدیر مسئول  پایگاه خبری فراز به اتهام نشر مطالب خلاف واقع  به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی بود.                                                                   

سخنگوی دادگاه مطبوعات افزود:اعضای هئیت منصفه دادگاه مطبوعات با اکثریت آرا مسئول  پایگاه خبری فراز را مجرم دانستند و به اتفاق آرا وی در این اتهام مستحق تخفیف ندانست‌.                                                                  

وی بیان کرد: پرونده دوم  مربوط به پرونده مدیر مسئول پایگاه رویداد ۲۴ به اتهام انتشار و افشای سند محرمانه  بود که هیئت منصفه او را نیز با اکثریت آرا در اتهام مذکور مجرم و مستحق تخفیف دانست، این جلسه در ساعت ۱۲ امروز به پایان رسید.

 


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.