سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان خوزستان:

آغاز کار رپرتوار تئاتر صحنه‌ای «خوزستان جان»

یاقوت پور گفت: واریزی‌ها جهت شروع تمرینات برای ۲۳ نمایشنامه مورد پذیرش قرار گرفته انجام شد.

محمد یاقوت پور دبیر رپرتوار صحنه ای «خوزستان جان» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پس از اعلام فراخوان تعداد ۴۵ نمایشنامه به دبیرخانه این رویداد واصل شد که پس از بررسی و بازخوانی تعداد ۲۳ نمایشنامه در مرحله اول در ۳ سطح مورد پذیرش قرار گرفتند که به تناسب هر سطح جهت شروع تمرینات مورد حمایت مالی نیز قرار گرفتند و واریزی‌ها نیز انجام شد.

او در خصوص جدول زمان بندی رپرتوار، افزود: مهلت تولید آثار نهایت تا تاریخ ۲۵ آبان ماه و مهلت ارسال نتیجه مکتوب از سوی شورای نظارت شهرستان‌ها به دبیرخانه جشنواره تا تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ است.

یاقوت پور ادامه داد: ارسال فیلم اثر جهت مشاوره و ارائه گزارش تصویر از اثر به مدت زمان ۲۵ الی ۳۰ دقیقه تا تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ است و همچنین مهلت اعلام آمادگی گروه‌های نمایشی جهت حضور در بازبینی تا تاریخ ۲۵ آبان ماه امسال شامل آمادگی اجرایی گروه نمایشی و دریافت تاییدیه از شورای نظارت از جمله مواردی هست که باید تا تاریخ مورد نظر صورت پذیرفته باشد.

دبیر رپرتوار صحنه‌ای خوزستان جان، اظهار کرد: تاریخ بازبینی حضوری ۲۵ لغایت ۲۸ آبان ماه در شهرستان‌ها انجام می‌شود و اعلام نتایج رپرتوار جهت حضور و انجام تشریفات حمایت مالی ثانویه در تاریخ ۳۰ آبان امسال خواهد بود.

یاقوت پور با بیان اینکه مکان اجرای آثار نمایشی پذیرفته شده در رپرتوار، در شهر‌های گروه‌های پذیرفته شده است، گفت: زمان برگزاری رپرتوار از تاریخ یکم لغایت ۴ آذر ماه خواهد بود.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه هدف غایی ما در برگزاری این رپرتوار توجه ویژه به ۲ نکته مغفول مانده در این سال‌ها است، تصریح کرد: اولین هدف مد نظر ما در این رویداد برقراری پل ارتباطی مشاوره‌ای حرفه‌ای از متن تا اجرا از سوی کارشناسان دانش آموخته است و با کارگردانان که این امر با ساز و کار تدوین شده و از سوی سیاوش طیب طاهر قابل انجام و همچنین شعار اصلی این رپرتوار حمایت از تولید فاخر با اولویت موضوعی پرداختن به زاد و بوم و فرهنگ غنی خوزستان و اجرای عموم با هدف آشتی مجدد مخاطبان است.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی خوزستان، گفت: تلاش می‌کنیم پس از ۲سال دوری از سالن‌های تئاتر به دلیل شیوع کرونا با همراهی انجمن‌های هنر‌های نمایشی شهرستان‌ها و حمایت مسئولان در جهت نشاط بخشی به جامعه موانع اجرا‌های عموم را در شهرستان‌ها برداریم و حتی با حضور حداقلی و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جهت تحقق اهداف رپرتوار خوزستان جان ساعی‌تر باشیم.

محمد یاقوت پور دبیر رپرتوار در پایان ضمن قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مجموعه همکاران در معاونت هنری و همچنین هیات رییسه انجمن هنر‌های نمایشی استان، اذعان داشت: گستره اجرا‌های عمومی این رپرتوار متمرکز نخواهد بود و در جهت تعمیم انگیزه و نشاط کل شهرستان‌های استان را در بر خواهد گرفت که از این حیث هم مهم خواهد بود.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: تئاتر شهر ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.