سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان:

ترویج مکتب شهید سلیمانی باید پیگیری شود

استاندار کرمان گفت: باید مرکزی فرهنگی و بین‌المللی راه‌اندازی شود تا ترویج مکتب شهید سلیمانی در آن پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نخستین جلسه مشترک ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی در کشور با ستاد مکتب حاج قاسم در استان کرمان به منظور هماهنگی برگزاری دومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، دبیر ستاد برگزاری دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و دبیر ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی، زینب سلیمانی، استاندار کرمان و فرمانده سپاه ثارالله استان در ستاد سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این جلسه با تبریک هفته بسیج دانش آموزی گفت: دو نگاه خوش بینانه و بدبینانه به تاریخ در بین صاحب نظران وجود دارد.

او با اشاره به اینکه در نگاه بدبینانه اعتباری به تاریخ وجود ندارد، اما یک نگاه کم طرفدار است افزود: نگاه جدی این است که داده‌های تاریخ واقعیت دارد و در سرنوشت انسان اثرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه تاریخ فوق‌العاده بی‌رحم است و حوادث و جریانات مختلف را در درون خود هضم می‌کند بدون آنکه اثری از وقایع به جای بگذارد؛ تصریح کرد: در روی تاریک سکه تاریخ عبرت‌هایی نقل می‌شود و در روی دیگر سکه تاریخ خوبی‌ها و ارزش‌ها نقل شده که سردمدار این روی تاریخ انبیای الهی و صالحین هستند.

او گفت: بعضی از این شخصیت‌های ارزشمند تاریخ مکتب ساز شدند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه مردم زمان ما شهید سلیمانی را به‌خوبی شناخته و درک کردند، گفت: مکتب شهید سلیمانی انسان‌ساز بوده و ترویج مکتب شهید سلیمانی برای مکتب امامین انقلاب اسلامی است.

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: اولین سالگرد شهید سلیمانی در شرایط سخت کرونایی تجربه خوبی بود و به نحو خوب در استان کرمان برگزار شد.

او افزود: امیدواریم دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی با همان کیفیت و بلکه بهتر برگزار شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: کرمان باید میزبان و تاسیس کننده بنیاد بین المللی اسلامی باشد برپایه مکتب شهید سلیمانی و بعضی از وزرا نیز موافقت کرده اند.

او گفت:در بنیاد می‌توان این موضوع مورد توجه قرار بگیرد و اقداماتی که در حوزه گلزار و روستای قنات ملک به عنوان یک روستای بین المللی و گردشگر پذیر که آماده شده و اقدامات اولویه انجام شده و مورد توجه قرار بگیرد تاکید جدی ما در استان با راهنمایی وجه مردمی بودن مراسمات شهید سلیمانی است.

زینی وند با اشاره به اینکه کرمان به‌عنوان زادگاه شهید سلیمانی و مرقد شهید سلیمانی نقش مهمی دارد و این حق باید برای کرمان قائل شود گفت: کرمان باید به‌عنوان پایتخت مقاومت جهان مطرح شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: باید مرکزی فرهنگی و بین‌المللی راه‌اندازی شود تا ترویج مکتب شهید سلیمانی در آن پیگیری شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.