سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قلندری:

هیچ خانه تاریخی توسط شهرداری شیراز تخریب نشده است

شهردار بافت تاریخی شیراز گفت: هیچ خانه تاریخی توسط شهرداری شیراز در بافت این شهر تخریب نشده است.

مهدی قلندری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در خصوص مطالب منتشر شده تخریب خانه‌های تاریخی در بافت این کلانشهر در فضای مجازی، گفت: سال‌هاست هیچ خانه تاریخی توسط شهرداری شیراز در بافت این شهر تخریب نشده است.

او  با اشاره به مهمترین وظایف شهرداری ها اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر، ادامه داد: تنها چیزی که در حال حاضر پیگیر هستیم مسائل مربوط به بند (۱۴) ماده (۵۵) قانون شهرداری‌هاست که باتوجه به بند (۱۴) بناهایی که خطرساز برای اماکن عمومی هستند باید تخریب یا بازسازی شوند و شهرداری با استعلام میراث فرهنگی هر منزلی را که بلامانع یا نیازمند تجدید بنا باشد، برای تخریب اقدام می‌کند.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر دو مورد تجدید بنای تاریخی در محله سنگ سیاه با استعلام میراث فرهنگی و مجوز دادستانی در حال انجام است.

قلندری بیان کرد: از مردم فهیم استان و شیراز می‌خواهیم که اخبار مرتبط به شهرداری را از خبرگزاری های موثق دریافت و  به شایعات توجه نکنند.

پیشتر از این مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد که مطالب منتشر شده درخصوص تخریب خانه‌های تاریخی در پی مصوبه سفر اخیر هیات دولت به شیراز صحت ندارد و به هیچ وجه هدف شورای ششم تخریب میراث فرهنگی شیراز نیست.

او همچنین درخصوص رویکرد شورای ششم درباره حفاظت از میراث تاریخی بافت قدیم شیراز و چگونگی اجرای طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) افزوده بود که مدیریت شهری فعلی شیراز دنبال تخریب میراث فرهنگی این شهر نیست زیرا این میراث متعلق به همه مردم و آیندگان است.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز اعلام کرد که بنا نداریم لودر پای خانه‌ای بگذاریم از این رو مقرر شده است که برای ۲۰۰ خانه اطراف حرم، هیئتی تشکیل شود تا اگر بنا تاریخی است بماند و اگر نه فکری به حالش کنند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.