سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خواص لیموشیرین کدام است؟

کارشناس آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به خاصیت سم‌زدایی لیموشیرین گفت: مصرف این میوه برای بیماران مبتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا که دچار گلو درد شده‌اند، توصیه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرانک میرزایی کارشناس آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : لیمو شیرین به دلیل غنی بودن از ویتامین C برای پیشگیری از سرماخوردگی و سرطان مفید است باعث کاهش دمای بدن و تب به خصوص در هنگام آنفلوآنزا و سرما خوردگی می‌شود.

او با اشاره به مقادیر فراوان آنتی اکسیدان در لیموشیرین گفت : به همین دلیل مصرف لیموشیرین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شگفت انگیزی می‌کند و سبب کاهش التهاب و مقاومت بدن در مقابل عفونت‌ها می‌شود. علاوه بر این، فلاونوئید‌های موجود در لیموشیرین به خنثی‌کردن اسید شیره معده کمک می‌کند.

میرزایی دلیل تلخی لیمو شیرین پس از برش و در معرض هوا را وجود نارینجین و لیمونین در این محصول عنوان کرد و افزود: این تلخی مانعی برای مصرف میوه ایجاد نمیکند. هر چه مواد قلیایی در یک ماده طبیعی بیشتر باشد، میوه اگر برش بخورد و در معرض هوا قرار بگیرد، طعم آن‌ها به سمت تلخی می‌رود.

او افزود: لیمونین یک ترکیب آلی است که در گریپ فروت، نارنج، لیمو، ترنج، نعنا، زیره سیاه، آویشن، هل، تخم گشنیز و خیلی دیگر از گیاهان یافت می‌شود. لیمونین یک ترکیب ضد تومور است که مخصوصا برای پیشگیری از سرطان‌های دستگاه گوارش بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کارشناس مواد غذایی گفت: لیمونن دارای مزایای دارویی متعددی از جمله کاهش وزن، کمک به هضم غذا و جلوگیری از ناراحتی معده است. نارینجین نیز فعالیت انواع خاصی از ویروس‌ها را مهار می‌کند، می‌تواند باعث تحریک روند چربی سوزی در بدن شود و کالری‌های دریافتی را به جای ذخیره سازی به انرژی تبدیل کند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.