سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد مجدد ترامپ از دولت بایدن به دلیل خروج آشفته از افغانستان

رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر از دولت جو بایدن به دلیل خروج آشفته نیروهای آمریکایی از افغانستان انتقاد کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر از دولت جو بایدن به دلیل خروج آشفته نیروهای آمریکایی از افغانستان انتقاد کرد و گفت که ارتش آمریکا پیش از آنکه هزاران آمریکایی از افغانستان تخلیه شوند، این کشور را ترک کرد.

ترامپ در مصاحبه‌ای با شبکه «فاکس نیوز» جو بایدن را «بدترین رییس جمهور تاریخ آمریکا» خواند و گفت که جیمی کارتر و جورج بوش هم روسای جمهور خوبی برای آمریکا نبودند. وی افزود: «فکر می‌کنم این (بایدن) بدترین رئیس جمهور تاریخ کشور ما باشد.»

وی اظهار داشت: اگر به افغانستان نگاه کنید، می‌بینید که چه اتفاقات وحشتناکی برای آمریکا افتاد و جوانان آمریکایی زیادی کشته شدند.

دونالد ترامپ با اشاره به حمله داعش به فرودگاه کابل گفت: در این حمله بیش از ۲۰ نفر را داریم که دست و پایشان قطع شده است. وی اضافه کرد: «هیچ‌کس درباره این حمله حرفی نمی‌زند و بعد از آن، بهترین تجهیزات نظامی به ارزش ۸۵ میلیارد دالر که بیشترش نو بود در آن‌جا رها شد و آن‌ را منفجر نکردند.»

ترامپ در پاسخ به این سوال که به دولت بایدن چه نمره‌ای می‌دهد، گفت:‌ «فکر می‌کنم باید بگویم این یک دولت شکست‌خورده است. این یک فاجعه است. هرگز چنین چیزی ندیده‌ام. دوست داشتم ببینم کارش را درست انجام می‌دهد. فکر نمی‌کنم هرگز چنین شرمساری را برای دولتی دیده باشیم.»

وی در سخنانش بار دیگر وارد بحث افغانستان شد و گفت که «تعداد نیروهایمان را به ۲۵۰۰ نفر رساندم و همه آن‌ها وضعیت خوبی داشتند و دست کسی به آن‌ها نمی‌رسید.»

رئیس جمهور پیشین آمریکا افزود: بعد بایدن آمد و ارتش را قبل از مردم خارج کرد و هزاران نفر را که آمریکایی هستند و باید خارج می‌شدند در آنجا رها کرد.

نیروهای آمریکایی ۱۶ روز پس از ورود طالبان به کابل، افغانستان را ترک کردند، اما بر اساس گزارش‌ها هنوز صدها شهروند آمریکایی یا همکاران افغانستانی نیروهای خارجی در افغانستان باقی مانده‌اند و با تهدید طالبان روبرو هستند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.