سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرج ۱۰ میلیاردی که اپل روی دست شبکه‌ های اجتماعی گذاشت

بر اساس گزارش‌ ها سیاست‌ های اپل در ردیابی اپلیکیشن‌ ها هزینه‌ ای نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار روی دست شبکه‌ های اجتماعی گذاشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از theverge، تحقیقاتی که فایننشال تایمز انجام داده نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی مثل اسنپ چت، فیسبوک، توئیتر و یوتیوب حدود ۹.۸۵ میلیارد دلار از درآمد خود را به دنبال تغییرات شرکت اپل در شیوه‌های حفظ حریم خصوصی کاربران، از دست داده اند.

سال گذشته، اپل سیاست شفافیت ردیابی اپلیکیشن را با نام اختصاری ATT رونمایی کرد که برنامه‌های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند برای ردیابی داده‌های کاربران اجازه بگیرند. این سیاست در ماه آوریل اجرایی شد و برنامه‌ها را از ردیابی کاربران در صورت عدم موافقت آنها، منع کرد.

فیسبوک به طور مشخص این حرکت را با یک آگهی بلندبالا مورد انتقاد قرار داد و به لطف گزارش فایننشال تایمز، اکنون می‌دانیم که چرا رهبران این شرکت تا این حد ناامید شده اند. براساس این گزارش، فیسبوک در مقایسه با سایر پلتفرم‌های اجتماعی به دلیل اندازه وسیع کاربرانش، بیش از سایر برنامه‌ها سرمایه از دست داده است. در همین حال، اسنپ چت بدترین عملکرد را داشته، زیرا تبلیغات آن عمدتاً به تلفن‌های هوشمند گره خورده است و این اتفاق برای اپلیکیشنی که نسخه دسکتاپ ندارد منطقی است.

اریک سوفرت، مشاور Adtech گفت: "بعضی از پلتفرم‌هایی که بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتند به ویژه فیسبوک، به خاطر سیاست‌های ATT اپل باید ماشین‌های خود را از ابتدا بازسازی کنند. اعتقاد من این است که تکمیل زیرساخت‌های جدید حداقل یک سال طول می‌کشد. ابزار‌ها و چارچوب‌های جدید باید از ابتدا توسعه داده شوند و قبل از استقرار برای تعداد زیادی از کاربران به طور گسترده آزمایش شوند."

سیاستی که به نفع خود اپل تمام می شود

سیاست جدید اپل، پلتفرم‌های اجتماعی و سایر اپلیکیشن‌ها را مجبور می‌کند تا در تبلیغات خود خلاقیت بیشتری به خرج دهند. طبق گزارش‌ها بین ماه‌های می‌ و ژوئن، میزان تبلیغات فیسبوک در گوشی‌های اندرویدی ۱۸ درصد افزایش داشته، این در حالی است که در همین بازه زمانی میزان تبلیغات در سیستم عامل iOS کاهش ۱۷ درصدی داشته است."

البته برخی اعتقاد دارند که سیاست اپل در ردیابی اپلیکیشن‌ها به منظور افزایش تجارت تبلیغاتی خودش است. پیش از این گزارش شده بود که اپل تنها برای اینکه گوگل موتور جست و جوی پیشفرض در سیستم عامل iOS باشد به صورت سالانه ۱۵ میلیارد دلار دریافت می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.