سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف ۱.۶ لیتر انواع سموم به ازای هر هکتار زمین کشاورزی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در لرستان به ازای هر هکتار زمین کشاورزی ۱.۶ لیتر انواع سموم استفاده می‌شود که این میزان از مصرف جهانی و کشوری کمتر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،اسفندیار حسنی مقدم،رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ تن انواع سموم کشاورزی اعم از آفت‌کش‌ها، قارچ‌کش‌ها و حشره‌کش‌ها مورد استفاده کشاورزان در لرستان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: ۱۴۵ نمایندگی مجاز فروش سموم کشاورزی در استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با فروشگاه‌هایی که اقدام به فروش سموم تقلبی و یا تاریخ گذشته کنند برخورد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: همچنین بازرسان اداره تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت با فروشندگانی که اقدام به گرانفروشی سموم کشاورزی کنند برابر با ضوابط برخورد خواهند کرد.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه میزان مصرف سموم در کشور ما از استاندارد جهانی کمتر است، عنوان کرد: در جهان به ازای هر هکتار ۲.۸ لیتر انواع سموم استفاده می‌شود، این در حالی است که در کشور ۲.۲ درصد استفاده می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه در لرستان به ازای هر هکتار زمین کشاورزی ۱.۶ لیتر انواع سموم استفاده می‌شود، یعنی بقایای سموم در محصولات کشاورزی استان به مراتب کمتر است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
فاطمی کیا
۰۹:۳۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
بهتره بری مزارع هندوانه و سیب زمینی و پیاز و ... لرستان رو هم ببینی که مزرعه داران مخصوصا کشاورزان مهاجر چه بلایی سر زمین های کشاورزی آوردن
آمار کاغذی و بدرد نخور
خبری از معاونت غذا و دارو نیست
عملا به جای محصولات کشاورزی سم دست مردم میدید
شریک دزد و رفیق قافله