سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمل موفقیت آمیز جراحی پیشرفته دو مرحله‌ای در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی بیمارستان حکیم نیشابور

جراحی پیشرفته دو مرحله‌ای از مهره‌ها و نصب مهره مصنوعی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی بیمارستان حکیم نیشابور با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد دکتر کرامت سعیدی جراح مغز و اعصاب بیمارستان حکیم نیشابور گفت: در پی مراجعه بیمار ۳۲ ساله‌ای که به دنبال سقوط از درخت دچار شکستگی بسیار شدید مهره چهارم کمری شده بود؛ به دلیل فشار مهره شکسته بر نخاع، دچار قطع تقریبا کامل نخاع شده بود و ناتوان از حرکت در پایین پا‌ها و حرکات مختصر در بالای پا‌ها و همچنین عدم توانایی کنترل ادرار و مدفوع بود که با توجه به شرایط مذکور، بیمار در دو نوبت تحت جراحی ترکیبی قرار گرفت.

او افزود: نوبت اول از پشت مهره‌ها مورد جراحی قرار گرفت که شامل رفع فشار و پایدار سازی ستون فقرات (پلاتین گذاری در اصطلاح عامیانه) و نیز محکم کردن ستون فقرات به لگن بود و پس از طی چند روز بیمار تحت عمل جراحی بسیار پیچیده و حساس‌تر با همکاری دکتر نوید سروش (متخصص جراح عمومی) قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: بعد از جراحی حرکات پا بهبود نسبی داشت، ولی برای رسیدن به نتیجه عمل به ماه‌ها و حتی سال‌ها گذر زمان، تمرین و تلاش بیمار، خانواده و شبکه‌های حمایت گر، فیزیوتراپی و کاردرمانی نیاز است چرا که بهبودی پس از آسیب سیستم عصبی بسیار کند و در طی ماه‌ها تا سال‌ها رخ می‌دهد.

دکتر کرامت سعیدی در پایان از جراح عمومی دکتر سروش و متخصصان بیهوشی دکتر افخمی، دکتر نوروزی و تمام تکنیسین‌های اتاق عمل، بیهوشی، پرسنل‌ای سی یو و بخش پرستاری تقدیر و تشکر کرد و خاطر نشان کرد: سالیانه تعداد قابل توجهی از مردم کشور، متاسفانه در اثر سقوط از درخت یا دچار آسیبی تقریبا جبران ناپذیر یا آسیب‌های شدید مانند قطع نخاع می‌شوند و یا جان خود را از دست می‌دهند لذا ضروری است احتیاط لازم را در این باره به عمل بیاورند.

 

انتهای پیام//ر. ح

برچسب ها: شکستگی ، قطع نخاع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.