سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کفش تبریز بدون فناوری‌های نوین نابود می‌شود

رییس اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر بهره مندی صنعت کفش و چرم تبریز از تکنولوژی‌های روز دنیا گفت:دوری از فناوری‌های نوین در این صنعت، کفش تبریز را به نابودی می‌کشاند و این صنعت پردرآمد را به قهقرا خواهد برد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،یونس ژائله رییس اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر وجود نقشه راه برای آینده صنعت چرم و کفش تبریزگفت:از اتحادیه صادرکنندگان چرم انتظار داریم تدوین کننده این نقشه راه باشد چرا که بدون راهبرد‌های صحیح نمی‌توانیم شاهد تبدیل کفش چرم تبریز به یک برند معتبر ملی و بین المللی باشیم.

او با اشاره به توان و ظرفیت تبریز در حوزه چرم و کفش و بی مانند بودن فرهنگ کار در این شهافزود: هم اکنون قطار تکنولوژی و پیشرفت صنعتی و اقتصادی در سراسر جهان با سرعت در حال حرکت است و اگر ما متناسب با سرعت این قطار حرکت نکنیم، از قافله پیشرفت و توسعه جا خواهیم ماند.

او با تاکید بر احداث و تاسیس واحد‌های بزرگ چرم در شهر تبریز، گفت: در حوزه چرم و کفش باید شاهد راه اندازی واحد‌های بزرگ باشیم، به گونه‌ای که درصد بالایی از کفش‌های تولیدی کشور مربوط به شهر تبریز باشد که البته این شهر استعداد این امر را دارد به شرطی که فعالان این حوزه به فکر کار‌های بزرگ‌تر برای پیشرفت صنعت چرم و کفش باشند.

رییس اتاق بازرگانی تبریز یادآور شد: چرم تولید شده باید به کفش و یا دیگر ملزومات چرمی تبدیل شود تا ارزش افزوده آن چندین برابر شده و به دنبال آن ارزش صادراتی و دستاورد حاصل از آن برای سرمایه ملی چند برابر شود.

ژائله با بیان اینکه بخش خصوصی آذربایجان شرقی باید در کنار هم و به فکر توسعه و پیشرفت یکدیگر باشند، اضافه کرد: کسی که کارآفرین بوده و حتی برای یک نفر اشتغالزایی می‌کند، باید مورد احترام باشد و اینکه سرمایه گذارانی به خاطر شرایط، مجبور به مهاجرت به ترکیه یا دیگر کشور‌ها می‌شوند برای تمامی ما دردناک است.

اوبا تاکید بر همبستگی میان صنعت چرم و کفش، یادآور شد: باید شاهد تبدیل چرم تولیدی خود به کفش باشیم؛ اینکه تاجری از چین کفش وارد کشور کرده و این کفش‌ها خریدار نیز داشته باشند، باید فکری به حال خود کنیم.

اوادامه داد: باید منتظر روزی باشیم که ۲۰ میلیون جفت کفش در خود شهر تبریز تولید شده و این شهر به قطب تولید کفش در کشور تبدیل شود و برند ویژه و خاص خود را در جهان داشته باشد که برای این کار نیاز به تنظیم استراتژی‌های کوتاه و بلند مدت است که تشکل‌های فعال در حوزه چرم و کفش باید در این راستا، هم نظر شوند.

رئیس اتاق بزارگانی تبریز افزود: برای ایجاد شرکت و کارخانه‌ای بزرگ هم تراز با نام تبریز، می‌توان شاهد تشکیل یک شرکت تعاونی از فعالان این حوزه باشیم تا بهترین کارخانه‌ها با جدیدترین تکنولوژی روز را در این شهر راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کفش تبریز ، چرم طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.