سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ۱۳۰ شغل پایدار ویژه مددجویان کمیته امداد در تایباد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۰ شغل پایدار برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا جهانپور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد گفت : برای ایجاد این تعداد اشتغال مددجویان بیکار و جویای کار، مبلغ ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

او افزود: پرداخت مبلغ ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه جهت کارگشایی و رفع مشکلات درمانی، عمرانی خانوار‌های تحت پوشش این اداره، همچنین مبلغ یک میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی در آغاز سال تحصیلی امسال به تعداد ۴۶۰ دانش آموز و مبلغ ۷۶۰ میلیون ریال کمک هزینه شهریه دانشجویی به دانشجویان ایتام و نیازمند تعلق گرفته است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: تایباد در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد به تعداد ۴۳۶۵ خانوار با جمعیت ۸۶۰۰ نفر خدمات ارائه می‌کند که از این تعداد ۱۹۵۱ خانوار شهری و ۲۴۱۴ خانوار آن روستایی هستند.

جهانپور بیان کرد: تعداد ۱۷۲۷ خانوار به علت فوت سرپرست، ۲۰۶ خانوار به دلیل طلاق، ۱۵۷۸ خانوار به علت از کار افتادگی، ۲۴۴ خانوار به علت بدسرپرست و یا فاقد شناسنامه سرپرست، ۶۵ خانوار به علت زندانی بودن سرپرست، ۵۴۵ خانوار به علت بیماری سرپرست و ۵۲ بیمار زمین گیر از خدمات ارائه شده توسط این نهاد بهره‌مند هستند.

او تصریح کرد: از ابتداء امسال تعداد ۳۵ سری جهیزیه به نوعروسان، ۹۵ عدد کولر آبی، ۶ عدد ویلچر، ۱۴ عدد تخت و تشک مواج، ۷ عدد تخت، ۲ عدد دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن و نیز تعداد ۳۵۰۰ بسته معیشتی با کمک خیرین تهیه و به جامعه هدف تحویل شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: همچنین این نهاد خدماتی در ترویج فرهنگ آموزش در حوزه خانواده به ۸۶ نفر از نوعروسان روش‌های سبک زندگی و به ۱۲۸ نفر از مددجویان جویای کار موضوعات اشتغال زایی و کارآفرینی آموزش داده شده است.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.