سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اول رئیس جمهور:

صنعت لوازم خانگی ایرانی باید جایگاه واقعی خود را در منطقه پیدا کند

مخبر گفت: توانمندی، ظرفیت و دانش تولید کنندگان ایرانی به ویژه در بخش تولید لوازم خانگی بسیار بالا است.

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور که پنج شنبه هفته گذشته بصورت سرزده به بازار امین حضور تهران رفته و پای گلایه‌ها و مشکلات فروشندگان و خریداران نشسته بود، امروز مسائل و مشکلات آن‌ها را با تولید کنندگان اصلی این بازار مطرح و از آنها خواست برای حل آن‌ها چاره اندیشی کنند.

وی در این جلسه که مدیران عامل ۱۵ تولیدکننده اصلی بازار لوازم خانگی و تعدادی از مدیران صنفی و دولتی حضور داشتند، اظهار کرد: حمایت از بخش تولید با هدف منتفع شدن مردم صورت می‌گیرد بنابراین تولید کنندگان باید افزایش کیفیت و کاهش قیمت را به صورت توامان مدنظر قرار دهند.

معاون اول رئیس جمهور از مدیران عامل شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی خواست نیازها، انتظارات و مطالبات خود از دولت را احصاء و ارائه کنند تا دولت بتواند حمایت‌های لازم از این صنعت را در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد تقویت تولید این محصولات و در عین حال کاهش قیمت، بهبود کیفیت و به تبع آن رضایتمندی مردم باشیم.

وی افزود: خواسته دولت این است که شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی بتوانند ضمن توجه ویژه به اهمیت صادرات، در سطح منطقه سرآمد باشند و برند‌های ایرانی ظرف مدت چند سال، علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی، بازار کشور‌های همسایه را نیز در اختیار بگیرند.

مخبر با بیان اینکه صنعتی که رقابت نداشته باشد محکوم به شکست است، افزود: صنعت تولید لوازم خانگی باید خود را در معرض رقابت چه در داخل و چه در خارج از کشور قرار دهد چرا که ارتقاء و رشد از طریق رقابت ایجاد می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز خواست تا ساز و کار و برنامه ریزی دقیقی برای تسهیل صادرات محصولات لوازم خانگی را تدوین و بستر‌های لازم را برای توسعه صادرات این محصولات فراهم کند.

وی همچنین با اشاره به توانمندی دانشگاه‌های کشور در تولید قطعات و مواد اولیه مورد نیاز صنایع خاطر نشان کرد: باید رابطه صنعت و دانشگاه گسترده‌تر شود تا مواد اولیه و قطعات مورد نیاز صنایع و به ویژه لوازم خانگی با اتکاء به توانمندی داخلی تامین شود.

معاون اول رئیس جمهور سرمایه گذاری برای بهبود کیفیت و افزایش تولید را لازمه حضور صنعت تولید لوازم خانگی در بازار‌های بین المللی دانست و افزود: شرکت‌های تولید لوازم خانگی باید با اتکاء به اعتمادی که مردم به برندهایشان دارند، مردم را در سرمایه گذاری مشارکت دهند و با هدایت نقدینگی موجود در جامعه، خط تولید خود را گسترش دهند و دولت نیز با جدیت از این سرمایه گذاری حمایت می‌کند.

در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز حضور داشتند، مدیران عامل اصلی‌ترین شرکت‌های تولیدی لوازم خانگی کشور گزارشی از ظرفیت تولید و تعداد کارگران خود ارائه کردند و به تشریح مهم ترین دغدغه‌ها و نیازهایشان نظیر مسائل مرتبط با مالیات، افزایش قیمت مواد اولیه، ورود کالا‌های قاچاق به داخل کشور و مقررات دست و پا گیر و بروکراسی اداری پرداختند.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص راهکار‌های کمک به تقویت تولید لوازم خانگی، مقرر شد مدیران عامل شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی نیاز‌ها و انتظارات خود را برای کاهش قیمت‌ها و افزایش کیفیت به دولت ارائه دهند تا تصمیمات لازم برای کمک به این صنعت اتخاذ شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: هیئت دولت ، محمد مخبر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
صنعت لوازم خانگی ایرانی باید جایگاه واقعی خود را در منطقه پیدا کند
بهانه جدید برای افزایش قیمت
مریم
۰۱:۲۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اره نظر دهندگان در مورد خود رو نظر دادن بجای لوازم خانگی خود رو رو تایید نمکنم بیکیفیت هستن بعضی هاشون مثلا ساینا s گرفتیم الان ۲ ماه نشده باطری خالی کرده بردیم نمایندگی میگن نمیدونم اون چند هزعر کیلومتر باید برسه کارت گارانتی فعال بشه تا باطری عوض کنیم یکسال ماشینها رو تو شالیزارها انبارها دپو کردن مال سال ۹۹ رو مرداد ۱۴۰۰ دادن ۲۷ میلیونی رو ۱۳۱ میلیون ا

اما لوازم خانگی ایرانی ۵ تا کالا امثال خریدم عالیه از خارجی ۱۰۰ درصد با کیفیتتره دست مریزاد ممنون وافرین داره
مریم
۰۱:۱۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
من از سایت بتزنشستگلن وفکر کنم کل بازنشستگان کالاهای ایرانی خریدیم عالی از خاذجی سامسونگ وال جی ۱۰۰ درصد با کیفیت ترن تو تلویزیون باید برندها تبلغ بشه نمیشه ضعیف عمل میکنید
ناشناس
۰۰:۵۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اگه دنبال جایگاه هستین با انحصار نمیشه
وقتی انحصار درست کنی یعنی با زور و فشار فقط میتونی جنس بفروشی و هیچ جایگاهی تو بازار کشور دیگه نخواهی داشت
ناشناس
۰۰:۵۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اگه دنبال جایگاه هستین با انحصار نمیشه
وقتی انحصار درست کنی یعنی با زور و فشار فقط میتونی جنس بفروشی و هیچ جایگاهی تو بازار کشور دیگه نخواهی داشت
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
در تولید واکسن کرونا هم باید در منطقه اول بشویم همانطور که امارات قسمتی از واکسن سینوفارم را می سازد و ما در تولید برکت؟؟؟
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
هردم از این باغ بری می رسد خالی بندی رود و خالی بندتری می رسد.
رضا
۲۳:۱۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
آقای مخبر می خوای مشکل مردمو در حوزه لوازم خانگی حل کنی ؟ بهتر یه مقایسه قیمتی لوازم خانگی دوو و اسنوا قبل و بعد از موضوع ممنوعیت واردات لوازم خانگی بررسی کنید!!! همه چیز دستت میاد و به این نتیجه میرسی که باید کلا بیخیال بشی
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
خودرو سازی عبرت نشد حالا نوبت لوازم خانگیه در بازار انحصاری افزایش کیفیت و قیمت مناسب و رضایت مشتری بی معناست چون مشتری ناچار به خریدنه
مرگ بر مردم ایران که همیشه باید بدبخت بیچاره باشند
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
اینام از خودرو سازها یاد گرفتن هروقت بهشون میگن قیمت را کاهش بدید میگن دولت تصمیمات لازم برای کمک به این صنعت اتخاذ کنه یعنی وام بلند مدت با سود کم وسررسید چندسال دولت بده تا ببینیم میشه کیفیت را ببریم بالا وقیمت را کاهش بدیم یا نه تا وام را میگیرن میگن نمیشه و این قصه ادامه داره تا...
قنبر
۲۲:۲۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
کالاهای ایرانی حرف ندارد اما تولیدکنندگان ایرانی گرگ شدن آیا میشه درستشان کرد؟؟؟محال است...محال است...خشت را اززیر پای مسئولین کشیدن تمام...درهر شهر وروستا مشتری درب مغازه میرود برای خرید کالا چندتا دشنام به مسئولین بدلیل این گرانی ها میدهند.توایدکنندگان داخلی همانند تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی کالاهای خودرا نصف فروش داخل به خارج صادر می کنند چرا؟؟فقط برای مبلغ ناچیزی ارز ودلار...به مصرف کننده داخل کشور چهار برابر قیمت صادراتی می فروشند چرا؟؟؟برای تأمین نقدینگی و سرمایه گردس کارخانه خود به ریال.... فهمیدید.؟؟
دولت روحانی دستور آزاد سازی قیمت ها را صادر کرد چه اتفاقی افتاد؟؟؟همین اتفاقاتی که شاهد هستیم مصرف کنندگان هم قیمت گرانتر پرداخت می کنند هم چندین ناسزا واهانت تقدیم مسئولین نظام می کنند.
قبل از آزادسازی قیمت ها هم مردم ومصرف کنندگان راضی از قیمت ها بودن هم کارخانه ها وتولیدکنندگان خوب تولید می کردن وصف مرغ وتخم مرغ نداشتیم....چرا ارزان بود همه چی ساکت بود؟؟چون تولیدکنندگان داخلی برای تأمین خود تولیدات خودرا با گرانترین قیمت صادر می کرد به نفع ملت مجبور به ارزان فروشی داخلی بود.مشکلات ونقدینگی خودرا با صادرات تأمین می کرد
حالا چی؟؟؟کی می تواند دولتمردان را قانع کند بگوید آقا جان باید وباید قیمت گذاری مجدد انجام شود اگر تولیدکننده اعتراض داشت به او بگویند برای تأمین مالی خود هرچی می توانی گرانتر وبیشتر صادرات انجام دهی.ما مالیات نمی خواهیم وجایزه صادراتی به تو میدهیم.
ولش کن اصلاً فایده ندارد برای کی بنویسی...بخدا اگر دولت بتواند مچ تولیدکنندگان را بخاباند....مگر قیمت ها را۱۵درصدگرانتر ازسال ۱۳۹۶به تولیدکنندگان ابلاغ کند.هرکی توانست تولید کند هرکس نتوانست تولید نکند... دولتمردان میخان رضایت اندک تولید کننده را جلب کنند کاری به جمعیت میلیونی ایران ندارن که هرروز به آنان اهانت میکنند.اقتصادمقاومتی پس ازرها سازی قیمت ها بدست فراموشی سپرده شد.حمایت ازتولید داخل وکالای ایرانی با رها سازی قیمت ها بدست فراموشی سپرده شد.
sasan
۲۱:۵۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
13 تومن پول یخچال ایرانی داده بودم،تو دیوارشو با گونی پر کرده بودن
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
میخواین بااین کیفیتا باکره وژاپن وبقیه کشورارقابت کنید..بااین قیمتای سرسام آور...
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
کدوم لوازم خانگی..بااین کیفیتهای بیخودشون میخوان واردبازارمنطقه بشن.یه یخچال ایرانی خریدم تو۳ماه دوبارتعمیرشده..بقیشون هم همینطورمیخان باکره وژاپن واردرقابت بشن.قیمت بااونایکی کیفیت صفر.چرانمیذاریدمردم توااین وضعیت اقتصادی خودشون تصمیم بگیرن چه برندی بخرن اینودیگه تحمیل مردم نکنید..
منصور
۲۱:۳۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
ورود لوازم خانگی را ممنوع کنید // ارز دولتی هم بهشون بدید // مالیات هم ازشون کمتر بگیرید // هر قیمتی هم که دلشون میخواد بفروشین // تا صنعت لوازم خانگی پیشرفت کنه
منصور
۲۱:۲۷ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
اگه واقعا تولیداتون خوبه // چرا صادر نمیکنید ؟؟
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
شما برای جهیزیه دخترتان لوازم خانگی چی خریدید؟! لوازم خانگی منزلتان چه برندی است؟! لوازم خانگی آقا زاده ها چطور؟!!!شما فقط نسخه برای مردم می نویسید چون خودتان را آقا و مردم را رعیت حساب می کنید.
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
گوشی دست خودت لوازم‌خونه خودت چرا غربی هست
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
دست دوم های خارجی 100 شرف نو ایرانی داره .
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
در صنعت خودرو شکست خوردیم و شکست خورده هستیم.
با این قطب‌های تولید حداقل و تولید حداقل
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
جنس های ایرانی و ساخت ایران اگر کمی دقت و تلاش بیشتر بشه صد درصد جهانی هم میشن.
در تولید تلویزیون و کولر گازی و لباسشویی می‌توانند با کمی دقت و بالابردن کیفیت و کیتها جهانی هم شوند.
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
یخچال ایرانی خریدیم همون روزای اول قاب پایین یخچال کنده شد،چراغ داخلش چشمک زن شده موتورش اینقدر صدا میده که شب ها مجبوریم از برق بکشیمش
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
مردم از ناچاری لوازم خانگی بی کیفیت و با قیمت بالای ایرانی رو می خرند و شما هم در این دنیا و آخرت مدیون اونا هستید
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
فقط به جیب فرزندانشون فکر میکنند
رضا
۱۹:۲۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
باشد
بختیاری
۱۹:۲۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
اگر در تولید خودرو به دهها قطب خودروسازی و تولید بیش از ده ملیون در سال برسیم من قول میدهم در بیشتر و یا تمام صنایع خودکفا میشویم.چرا؟!
Bakhtiyari
۱۹:۱۸ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
لوازم خانگی ایران تا جهانی شدن یک گام خوب احتیاج دارند.
در تولید تلویزیون به صفحه نمایش 8k و تکنولوژیها و فناوریهای ساخت پنل و کیتها برسیم.
در تولید یخچالهای هوشمند با تولید انواع کمپرسورهای خوب ملی گام برداریم.
در تولید لباسشویی ساخت موتورهای بی تسمه و فناوری ساده سنتوم سیستم برسیم.
و از همه مهمتر ضمانت‌های خوب و قطع واردات و ضربه نزدن و نشکاندن کمر تولید ملی.
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
منکه بمیرم حتی دنبال پیچ ومهره وقیچی خارجیش میگردم بخرم نادان که نیستم پولم را ببادبدم منکه مثل دیگران پول بادآورده ندارم بدهم وسیله بنجل ایرانی مونتاژ بیکیفیت بیخاصیت مشابه فتوکپی یکبارمصرف بگیرم هرروز کولش کنم دنبال نمایندگیش التماس کنم گرانترمیخرم راحتترزندگی میکنم یک ماشین لباسشویی کره ای میخرم واسه 100سال که بعداز مرگم کفنم را باهاش بشورند بسکه مطمین وباکیفیت هستند.
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
تولید داخلی یعنی چی تمام قطعات چینی باشه اینجا رو هم منتاژ بشه میشه محصول ایرانی ؟
از تلوزیون بگیر تا ماشین لباس شویی تا لامپ کم مصرف که میگن ایرانی همه قطعاتش چینیه
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
لوازم ایرانی نخرید کولر ۱۲ هزار ایرانی خریدم موقع جابجایی کارشناس اومد دید کولر ۹ هزاره تو قاب ۱۲ گذاشتن هر جای دنیا بود چیکارشون میکردن ؟
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
ژاپن و چین و کره زمانی جهانی شدند که مردم خودشان به تولید کشور خودشان اهمیت و به تولید هر چند بد خود افتخار میکردند.
ایران میبایست ربات‌ها را در تولید انبوه و دقیق بکار گیرد و کیفیت و ضمانتها را بالا ببرد‌
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
اره جایزه خرید واکسن برکت از ایران لوازم خانگی بدین
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
همونطوری که صنعت خودرو پیداکرد!!!!!
...
۱۸:۲۷ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
آره...همین طوره البته با واکسن کو ایران برکت صادر کنید..
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
خودروساز ها آبروی تولید رو در کشور بردن .رفتم ماشین لباس شویی بخرم از فروشنده پرسیدم فرق ماشین لباس شویی ایرانی و کره ای چی؟ راحت گفت همون فرقی که بین سمند و النترا هست بین این دوتا هم هست. جوابی براش نداشتم
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
بیجا کرد،هیچگاه از فروشنده نپرس دوست عزیز
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
فرداست که دوبار افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
ماشین لباسشویی جنس خارجی در یک کشور دیگه با بهترین کیفیت قیمتش بود یک میلیون حالا جنس داخلی ایرانی بی کیفیت که بادلهره در موردش خرید می کنی قیمتش بیست میلیون چطور میخواد بازار خودشو پیدا کنه معلومه که اجناس بی کیفیت چینی درجه 3فقط مونتاژه چون نرخ دلاره نه ریال
حامد
۱۸:۱۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
بی انصاف نباش.. دیگه اینحوریا هم‌ نیست.. من لوازم برقیم‌ اکثرا مارک پارس خزره بجز آبمیوه گیریش‌از بقیش خیلی راضیم. برا خونه مادرم تلویزیون ایکس ویژن گرفتم خوب بود ولی یسری ایرادا داشت...‌یکی دو سال یعدش برای خونه خودمم ایکس ویژن گرفتم اون ایرادای قبلیرو کامل رفع کرده بودن. خیلی خوشم‌اومد گفتم دمتون گرم. به خریدم و جنس ایرانی افتخار کردم.
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
با انصاف لباس شویی خریدم به لطف دوستان پولمان نرسید خارجی بخریم . ایرانی خریدم وقت کار میکنه انگار هواپیما اوردی خونه
حامد
۱۹:۱۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
حالا نمیدونم شما چی خریدی و صداش زیاده. فقط هواست باشه صدای لباسشویی بدون تسمه رو با تسمه دار مقایسه نکنی‌. من لباسشوییمم ۷کیلو ایرانی تسمه دار. خیلیم عالی و تمیز میشوره صداشم‌معمولی عین تسمه دارای خارجیه.
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
خیلی ناشکر پول ماشین لباسشویی ایرانی دادی هواپیما خریدی شاکی هم‌هستید
مالک
۲۲:۱۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
بله
ناشناس
۰۲:۳۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
همش منتاژ کشور چینه و هنده اینجا کارخانه سرهم کردن زدن.فقط سر همش میکنن جوش کاری سر کوچه ۲۰نفر براش کار میکنن بعد خبر دارم یک کارخانه لوازم خانگی ۸۰ نیرو داره مشخصه سر هم میکنن