سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار گیلان مطرح کرد؛

تنها از ۲۰ درصد ظرفیت کارخانه ابریشم صومعه‌سرا بهره برداری می‌شود

استاندار گیلان گفت: در حال حاضر تنها از ۲۰ درصد ظرفیت کارخانه ابریشم صومعه‌سرا استفاده می‌شود که باید به بیش از ۸۰ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در سفر به شهرستان صومعه‌سرا از بخش‌های مختلف کارخانه صنایع ابریشم گیلان بازدید و از نزدیک در جریان احیاء این واحد صنعتی و مشکلات مربوط به افزایش ظرفیت تولید آن قرار گرفت.

او به بازدید حجت الاسلام رئیسی در دوران ریاست قوه قضاییه از کارخانه ابریشم و راه‌اندازی خط تولید این واحد مهم صنعتی اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی با یک پنجم تولید و اشتغالزایی ۷۴ نفر کار می‌کند.

استاندار افزود: در حال حاضر تنها از ۲۰ درصد ظرفیت شرکت صنایع ابریشم گیلان در صومعه‌سرا استفاده می‌شود که باید به بیش از ۸۰ درصد برسد.

عباسی با اشاره به بازدید از برخی واحد‌های تولیدی دیگر، بر ضرورت پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش برای رونق فعالیت‌ها تأکید کرد و افزود: تعدادی از واحد‌ها موانعی درخ مسیر تولید محصول دارند که در جلسه کارگروه رفع موانع تولید بررسی می‌شوند.

او به تعطیلی برخی واحد‌های تولیدی در این شهرک و نیز مناطق دیگر اشاره کرد و به فرمانداران دستور داد تا گزارشی از تعداد و علت تعطیلی واحد‌ها در سراسر استان، به او ارسال کنند تا با جدیت بررسی و تکلیف آن‌ها مشخص شود.

استاندار با اشاره به ظرفیت‌های بالای گیلان در بخش‌های مختلف، بر لزوم همراهی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برایه مشارکت در بخش تولید تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال و تولید در اسرع وقت کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری را برگزار می‌کنیم.

عباسی با بیان اینکه عده‌ای به واسطه نبود توان مالی اراضی مستعد سرمایه‌گذاری را معطل نگه داشته‌اند، تصریح کرد: هرچه سریع‌تر باید نسبت به خلع ید این اراضی اقدام و یا در مدتی مشخص با حمایت از آنان، تولید و اشتغال راه‌اندازی شود.

شهرستان صومعه سرا در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.