سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نو شدن جاده‌های مازندران

عملیات روکش آسفالت بیش از ۴۰۰ کیلومتر از جاده‌های مازندران در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عباسعلی نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: لکه گیری و روکش آسفالت بیش از ۴۰۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی مازندران با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است.

او افزود: این عملیات‌ها شامل چیپ سیل و میکروسرفیسینگ و لکه گیری و آسفالت بوده است که به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی محور‌ها اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت کریدور شمال به جنوب محور‌های شریانی سوادکوه، هراز، کندوان، کیاسر و گلوگاه به نیالا انجام گرفته است.

نجفی با اشاره به میزان بالای نزولات جوی در استان، گفت: با توجه به شرایط جوی و بارش باران و برف، کیفیت رویه آسفالت معمولا زودتر از موعد مقرر کاهش می‌یابد و شاهد آسیب آسفالت هستیم.

او با بیان اینکه آسفالت گرم هزینه‌های بالایی دارد، افزود: استفاده از روش‌های حفاظتی و آسفالت با لایه نازک از پارسال در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

نجفی آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ را نوعی آسفالت حفاظتی و ترمیمی دانست و گفت:این آسفالت ۲۵۰ کیلومتر در محور‌های مناطق شرق و مرکز و غرب در حال اجرا است که این نوع آسفالت با هدف آب بندی سطحی و جوان سازی آسفالت‌های قبلی که دارای خرابی‌های سطحی، کچلی، شن زدگی و گودافتادگی بر اثر حرکت خودرو‌ها تا دو سانتیمتر است استفاده می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبار و تامین قیر لازم برای اجرای پروژه‌های سطح استان، سرعت اجرای پروژه افزایش یافته و موجبات رضایتمندی و آرامش مردم را فراهم آورد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.