سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی پور:

قانونی مصوب شود که از یک خانواده چند نفر در یک مجموعه مشغول به کار نشوند

نماینده مردم گچساران در مجلس به انتقاد از جولان بی کاری و استخدام افراد غیر بومی در استان های نفت خیز پرداخت.

 

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید ناصر حسینی پور نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور  جلسه علنی امروز یکشنبه ۸ آبان ماه اظهار کرد: هفته گذشته در بازدید از حوزه انتخابیه از هر ۱۰۰ درخواست مردمی بیش از ۹۰ نفر جوانان تحصیل کرده جویای کار بودند آن هم در شهرستانی که ۲۰ درصد نفت کشور را تولید می‌کند.  

وی در ادامه بیان کرد: بیش از ۷ هزار جوان فقط به من پیام داده اند که برای شغل آن‌ها کاری کنیم. در اوج بحران بی کاری در پتروشیمی این استان افرادی غیر بومی استخدام می‌شوند و حقوق‌های چند ده میلیون تومانی می‌گیرند.

این نماینده مجلس  تاکید کرد: درخواستم از دولت این است که برای برقراری عدالت قانونی مصوب شود که از یک خانواده ۲ تا ۳ نفر در یک مجموعه مشغول به کار نشوند و در این زمینه ممنوعیت ایجاد شود.  جوانان این شهرستان با ماشین‌های اجاره‌ای حمل بار غیرقانونی می‌کنند و در نهایت کارشان به دادگاه و زندان می‌افتد و در مقابل ما شاهد قاچاق محموله‌های ساماندهی شده نور چشمی‌های رانت خواری هستیم که کانتینر هایشان را بدون مشکل به پایتخت می‌آورند.   

وی در ادامه با بیان اینکه حتی نگهبانی خطوط لوله نفت و گاز را به محلی‌های این منطقه نمی‌دهند خاطر نشان کرد:   روح الله برازیده فرزند شهید یاسوجی را فراموش نکنیم او همین هفته قبل از درد فقر و بی کاری در مقابل سازمان بنیاد شهید خودش را آتش زد تا دردش شنیده شود. برای حل این مشکلات جدی نیازمند توجه جدی دولت هستیم.  

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
آق سيد خدا وكيلي چند تا شغل براي اطرافيان ايجاد كرديد ؟
حالا لم دادي و ادعاي حمايت از جوانان بيكار مي كني
بي کفایتی بودن شما مجلسي ها هست كه اين مشكلات به وجود اومده
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
مثلا من خونه دارم داداشم حق داشتن خونه رو نداره من غذا میخورم داداشم نباید غذا بخوره !