سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت پیاز در مشهد + تصاویر

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد گفت: امسال ۸۳۰ هکتار از اراضی مشهد زیر کشت پیاز رفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی ممیزی رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به کشت بیش از  ۸۳۰ هکتار پیاز در مشهد، گفت: با توجه به اهمیت تولید پیاز در صنعت غذایی و اقتصاد خانوار، رونق کسب و کار‌های صنعتی و خانگی، استفاده از فرآورده‌های آن در کارخانجات و افزایش اشتغال در مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول استراتژیک و همچنین استفاده‌های جانبی آن در صنعت گیاهان دارویی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او با بیان اینکه  میزان اشتغالزایی برای تولید پیاز به صورت ثابت ۱۶۶۰ نفر و ۲۵هزار نفر می‌باشد، افزود: محصول پیاز از اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد خرد و کلان، فعالیت بنگاه‌های اقتصادی وکارخانجات و افزایش ایجاد اشتغال برخوردار است.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد  ادامه داد: امسال ۸۳۰ هکتار  از اراضی مشهد زیر کشت پیاز رفته که ۴۰ هکتار آن به صورت کشت نشایی و ۱۸۰ هکتار مزارع آبیاری به صورت قطره‌ای و تیپ می‌باشد که علاوه بر تامین نیاز مشهد مازاد آن قابلیت فرآوری در کارخانجات به روش‌های مختلف می‌باشد که با توجه به پتانسیل و فرصت‌های بالقوه در مشهد مانند زمین، آب، امکانات و تجهیزات لازم و توجیه اقتصادی در هزینه کرد کشاورزان و برگشت سرمایه بایستی برنامه ریزی لازم و مطلوب انجام گیرد.

ممیزی با اشاره به اینکه میانگین برداشت از هرهکتار حدود ۵۰ تن نیز می‌باشدبیان کرد: پیش بینی می‌شود در مجموع ۴۰ هزار تن پیاز در مشهد تولید شود.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه کشت پیاز از اواخر اسفندماه شروع و در اواخر مهر ماه برداشت نیز آغاز می‌شود تصریح کرد: ارقام کشت شده در  مشهد از نوع قرمز، زرد طلایی و سفید بوده که از بازاریابی خوبی برخوردار است و تاریخ کشت به‌موقع، استفاده از سیستم آبیاری نوین، تغذیه مناسب، از جمله اقدامات جهاد کشاورزی با هدف عملکرد بهتر برای کاشت این محصول است.

 

 

 

انتهای پیام//س.ع

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.