سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توافق رهبران گروه ۲۰ بر سر حداقل مالیات و توزیع جهانی واکسن کرونا

رهبران بیست کشور ثروتمند جهان در مورد وضع حداقل مالیات ۱۵ درصدی برای شرکت‌های بزرگ به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پیش نویس جلسات اجلاس سران گروه ۲۰ نشان داد کشور‌های حاضر در این نشست برای دریافت حداقل ۱۵ درصد مالیات در تمامی مراودات تجاری بین المللی شرکت‌های بزرگ به توافق رسیده اند. این توافق قرار است از سال ۲۰۲۳ عملی شود.

در بیانیه روز گذشته نشست گروه ۲۰ آمده است: ما از تمامی شرکای خود در سطح جهان می‌خواهیم به سرعت تمامی ابزار‌ها و مدل‌های موجود را برای تطبیق با توافق جدید برای اعمال حداقل مالیات ۱۵ درصدی در قرارداد‌های تجاری تغییر دهند.

قرار است نتیجه نهایی این توافق امروز و در جریان آخرین روز نشست گروه ۲۰ در رُم ایتالیا رسماً اعلام شود. در ماه اکتبر سال جاری میلادی، ۱۳۶ کشور جهان بر سر اخذ حداقل مالیات از شرکت‌های بزرگ جهان مانند گوگل، آمازون، مایکروسافت، اپل و فیس بوک به توافق رسیده بودند.

این اقدام به منظور ممانعت از فرار مالیاتی این شرکت‌ها به حوزه‌ها و مناطقی با سطح مالیات کمتر انجام شده است.جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در این باره گفت: قانون جدید اخذ مالیات از مراودات تجاری شرکت‌های بزرگ به نفع کارگران و مشاغل کوچک در آمریکاست، ولی شرکت‌های بزرگ اینترنتی باید مالیات بیشتری نسبت به زمان فعلی پرداخت کنند. این قرارداد موجب رونق گرفتن مشاغل کوچک و کسب و کار کارگران می‌شود.

همچنین رهبران گروه بیست بر توزیع جهانی واکسن کرونا برای مهار همه گیری این ویروس تاکید کردند. با این حال، برآورد می شود تا انتهای ماه میلادی جاری کشورهای ثروتمند بیش از یک میلیارد دوز واکسن انباشته خواهند داشت. این در حالی است که بسیاری از کشورهای فقیر تنها چند درصد از جمعیت خود را واکسینه کرده اند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.