سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوراهی دامداران و حیات وحش!

جبران خسارت حمله حیوانات وحشی به دام‌های اهلی یکی از نگرانی‌های این روز‌های برخی دامداران مازندران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: قانون به میزان پرداخت غرامت در قبال آسیب حیوانات وحشی به دام به جز انسان هیچ  اشاره‌ای نکرده است.

او با بیان اداره کل حفاظت محیط زیست صاحب محیط زیست نیست و فقط نقش حفاظت را برعهده دارد، افزود: هیچ اعتباری بابت پرداخت به دامداران به محیط زیست پرداخت نمی‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه مکانیزم پرداخت خسارت به دامداران و کشاورزان باید فعال شود، افزود: باید تمام دستکاه‌ها زیربط تلاش کنند که پرداخت خسارت به افراد زیان دیده در قانون گنجانده شده و تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

ابراهیمی گفت: شکارچیان غیرمجاز در چند سال گذشته غذای اصلی حیوانات وحشی در طبیعت را از بین بردند در نتیجه برای یافتن غذای مورد نیاز ناچار به دام‌های روستا‌های حاشیه جنگل حمله می‌کنند و سبب خسارت به دامداران می‌شود.

او با بیان اینکه این امر سبب شد تا تعارض بین حیات وحش و جامعه دامپروری و کشاورزی زیاد شود، گفت: راه حل نجات و حفاظت از حیوانات وحشی موجود در طبیعت و سایر گوشتخواران بیمه کردن محصولات کشاورزی و دامپروری است که زیر مجموعه جهاد کشاورزی این کار باید صورت گیرد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.