سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی اورژانس دانش آموزی در رشت

اورژانس دانش آموزی، امروز در اداره کل آموزش وپرورش گیلان در رشت راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش کشور امروز در رشت گفت: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در اجرای برنامه ملی نماد امروز در استان گیلان همزمان با سراسر کشور شاهد هستیم، راه اندازی خط ملی ۱۵۷۰، برای ارتباط سریع و مداخله به موقع همکاران ما در فوریت‌های روانی واجتماعی دانش آموزان، خانواده آن‌ها و همکاران است.

او افزود: در مرحله اول، از ۸ صبح تا ۸ شب به مدت ۱۲ ساعت، همکاران ما، خدمات مشاوره‌ای به ویژه فوریت‌های روانی دانش آموزان را ارائه می‌دهند.

مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: با توسعه اجرای طرح ملی نماد در مدارس، تعداد مدارس تحت پوشش از ۶ هزار و ۵۸۷ مدرسه به حدود ۲۰ هزار مدرسه و ۵ میلیون دانش آموز افزایش خواهد یافت.

مسعود شکوهی با اشاره به تصمیم بر پوشش ۱۰۰ درصدی غربالگری و ارائه خدمات اورژانسی به دانش آموزان همه مدارس کشور، افزود: بعد از ۵ سال اجرای آزمایشی نماد در ۳۵ منطقه، آسیب‌های اجتماعی و اختلالاتی که در این بخش‌ها وجود داشت به حداقل ممکن رسیده است.

او با اشاره به آموزش همکاران، تصریح کرد: حدود یک میلیون دانش آموز و والدین آن‌ها هم تحت پوشش این برنامه‌های آموزشی قرار گرفتند که در این بخش شاهد موفقیت‌های بسیار خوبی بودیم.

 


انتهای پیام/م.‌ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.