سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترین نتیجه پدافند غیرعامل افزایش میزان اعتماد عمومی در جامعه است

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: اخلاق‌مداری، قانون‌مداری، رعایت حقوق شهروندی و اجرای عدالت در تمامی دستگاه‌های اجرایی از مهمترین مصادیق پدافند غیرعامل هستند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ستاد نکوداشت هفته پدافند غیرعامل اداره کل اظهار کرد:اخلاق‌مداری، قانون‌مداری، رعایت حقوق شهروندی و اجرای عدالت در تمامی دستگاه‌های اجرایی از مهمترین مصادیق پدافند غیرعامل هستند که منجر به افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی در جامعه خواهد شد.

وی افزود: هدف از همه فعالیت‌های انجام شده در پدافند عامل و غیرعامل ایجاد آرامش و امنیت برای مردم است تا با خاطری آسوده برای توسعه و آبادانی کشور تلاش کنند.

وی افزایش سرمایه اجتماعی را از مهمترین نتایج پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: تعامل و هماهنگی دوطرفه مردم و مسئولان در دفع تهدیدات و حملات دشمنان بسیار تعیین کننده و مهم است بنابراین باید به دنبال افزایش سرمایه اجتماعی باشیم.

رخشانی با بیان اینکه راه تقویت سرمایه اجتماعی اجرای عدالت است، گفت: در شرایط سخت مسئولان باید پا به پای مردم در رفع بحران همراهی و همکاری کنند تا مردم احساس بی‌عدالتی نداشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: قانون‌مداری، اخلاق مداری، صبر و شکیبایی، پاسخگویی حداکثری و رعایت حقوق شهروندی مهمترین وظیفه دستگاه‌ها در قبال مردم است که منجر به افزایش اعتماد عمومی در جامعه می‌شود.

رخشانی اجرای عدالت آموزشی را مهمترین وظیفه آموزش و پرورش دانست و گفت: اگر برای تمام نقاط مرزی و دورافتاده کلاس درس و معلم تامین کنیم به طور قطع از بسیاری تهدیدات احتمالی کاسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ستاد پدافند غیرعامل باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و برنامه ریزی فرهنگی جهت مقابله با عملیات روانی دشمن فعالیت کند، افزود: مؤثرترین ابزار برای پیشگیری، آموزش و آگاه سازی افراد جامعه در این زمینه است.

رخشانی با اشاره به تاثیر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بر دانش آموزان، بر ارتقای سطح آگاهی و هوشیاری والدین و دانش آموزان درمقابله با جنگ نرم تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل را دفاع از سرمایه‌های انسانی، کاهش آسیب پذیری نظام در برابر تهدید‌های دشمنان و تلاش برای پایداری و اقتدار ملی دانست و گفت: توجه به پدافند غیرعامل در تمام دستگاه‌ها باعث توانمند شدن آن‌ها و نهادینه شدن فرهنگ مصون سازی در زیرساخت‌ها و محیط‌های مهم و آمادگی دفاعی در تمام سطوح در برابر تهدیدات به خصوص تهدیدات نوین می‌شود.

رخشانی با بیان اینکه مدارس از بستر‌های اصلی فرهنگ سازی عمومی در حوزه پدافند غیرعامل هستند، گفت: مفاهیم و مصادیق پدافند غیرعامل باید به زبان ساده برای دانش آموزان تشریح و تبیین شود.

وی ادامه داد: با آموزش خودمراقبتی، نگاه پیشگیرانه، شناسایی مواضع خطر و دیدن آسیب‌ها از ابعاد مختلف می‌توان در راستای پیشگیری از خطرات احتمالی اقدام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی جهت آگاه سازی و آموزش ابعاد مختلف پدافند غیرعامل، اجرای مسابقات نقاشی، مقاله نویسی و ساخت محتوای الکترونیکی در بخش‌های دانش آموزی و فرهنگیان تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.