سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگر:

تدوین برنامه پدافند غیرعامل در پساکرونا مدنظر است

دبیر کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش فارس گفت: طراحی و تدوین برنامه‌ای با رویکرد پدافند غیرعامل و متناسب با اصول و مبانی این مبحث برای آموزش و پرورش استان در دوران پساکرونا یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های پیش‌روی ماست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعید دانشگر دبیر کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه طراحی و تدوین برنامه‌ای با رویکرد پدافند غیرعامل و متناسب با اصول و مبانی این مبحث برای آموزش و پرورش استان در دوران پساکرونا یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های پیش‌روی ماست، گفت: در این برنامه تمام ملاحظات پدافندی، بهداشتی و حفاظتی پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد:‌ هشتم آبان ماه، سالروز فرمان رهبر معظم انقلاب برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است و این روز در تقویم رسمی کشور نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام روز پدافند غیرعامل نام گذاری شده است و هرساله در نیمه اول آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های نکوداشت پدافند غیرعامل با رویکرد تبیینی و آگاه سازی در چهار سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری برگزار می‌شود.

دانشگر افزود: تن‌ها راه ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و تهدید‌های آن طبق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران استمرار تفکر مبارزه و آمادگی دفاعی در همه زمینه‌ها است و از پدافند غیرعامل و به کارگیری اصول و ملاحظات آن باید به عنوان یکی از بهترین و ارزان‌ترین روش‌های مبارزه و مقابله با تهدید‌ها برای افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدید‌ها و اقدامات نظامی دشمنان برد.

او بیان داشت: پدافند غیرعامل به معنای مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدید و اقدامات خصمانه دشمن و بلایای طبیعی می‌شود.

دبیر کمیته پدافند غیر عامل آموزش و پرورش فارس با تشریح اقدامات یکسال گذشته آموزش و پرورش استان در این زمینه گفت: با توجه به شیوع کرونا و به زیست بوم جدید حاکم بر آموزش و پرورش در ۲۰ماه گذشته، رویکرد زیستی و حفاظت فیزیکی پدافند غیر عامل در کنار برنامه‌های فرهنگی و آموزشی از محوریترین برنامه‌های پدافند غیر عامل استان بوده است.

دانشگر همچنین از اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و آموزشی و حفاظتی در سطح مراکز و محیط‌های آموزشی و پرورشی متناسب با شرایط کرونایی جامعه با هدف آسیب شناسی و احصا چالش‌ها و آسیب‌ها و پیشگیری از تهدیدات گوناگون به عنوان دیگر اقدامات محوری آموزش و پرورش استان در یکسال گذشته یاد کرد.

مدیرحراست آموزش و پرورش فارس با تشریح برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل در سال جاری افزود: تهیه و تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، برگزاری مسابقات گوناگون فرهنگی و هنری، اجرای دوره‌های آموزشی و برگزاری نمایشگاه‌های پدافند غیر عامل از مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته است.

او برگزاری رزمایش‌ها و همایش‌های گوناگون با هدف نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیر عامل در سطح جامعه دانش آموزی و فرهنگی را از دیگر برنامه‌های مهم و پیش بینی شده برای هفته پدافند غیر عامل در فارس دانست.

دانشگر اعلام کرد: نکوداشت پدافند غیرعامل در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از ۸ تا ۱۴ آبان‌ماه با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» در مدارس سراسر استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.