سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کردستان:

کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تامین و ذخیره سازی شود

مرادنیا گفت: کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم برای ماه‌های پیش رو بە میزان مناسب ذخیرە سازی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه کارگروە تنظیم بازار استان کردستان با بیان اینکە خوشبختانە در دوران تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی کشور هموارە در تامین کالا‌های اساسی در استان کمبودی حاصل نشد، گفت: شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام همە تلاش خود را بکار ببندند کە استان در تامین و ذخیرە و کالا‌های اساسی مشکلی نداشتە باشد.

مرادنیا با بیان اینکه طبق گزارش‌ها و آمار موجود در شش ماهه اول سال کشتار دام در استان به نسبت مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است، افزود: نگرانی از این بابت است که در ماه‌های پایانی سال با کمبود گوشت قرمز مواجه شویم، پس لازم است از هم اکنون تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

او در ادامه سخنان خود به قاچاق مرغ از استان به دیگر شهر‌ها و استان‌ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون روزانه ۷۵ تن مرغ در کشتارگاه‌های استان کشتار می‌شود و به صورت متعادل مصرف روزانه مرغ استان ۴۵ تن است که بی گمان بخشی از آن مربوط به قاچاق است.

استاندار کردستان به وجود دو کشتارگاه مرغ که خارج از شبکه مرغ را عرضه می‌کنند و به قانون تمکین نمی‌کنند اشاره کرد و گفت: لازم است با این دو کشتارگاه اتمام حجت شود و اگر روش خود را اصلاح نکردند بدون تعارف بسته خواهند شد.

مرادنیا گفت: مابر سر منافع و غذای مردم در قبال سودجویان عقب نشینی نمی‌کنیم و همه افراد و شبکه دخیل در تولید و توزیع گوشت مرغ باید به سود متعارف و قانونی خود رضایت دهند.

او در ادامه اقدام شرکت پشتیبانی امور دام برای عرضه گوشت گوساله و گوسفندی درجه یک باقیمت ۱۵۰ و ۱۳۰ هزار تومان به قصابی‌ها و واحد‌های صنفی را کاری مهم توصیف کرد و گفت: عرضه گوشت به قصابی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ با این قیمت سبب می‌شود که سود واسطه‌ها در این میان حذف شود که به نفع مصرف کننده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.