سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل منابع طبیعی کاشان:

توزیع نهاده دامی یارانه‌دار عامل احیای ۴۰ درصد دام مولد کاشان شد

غبرایی گفت‌: توزیع نهاده یارانه‌دار بین بهره‌برداران مانع تلف‌شدن ۴۰ درصد دام مولد در شهرستان شده است.

ملیحه غبرایی مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کاشان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: یک هزار و ۵۰۰ تن نهاده یارانه‌دار شامل جو و خوراک دامی در شش ماهه دوم سال گذشته توزیع شد.

او با تقدیر از حمایت جهاد کشاورزی در توزیع نهاده‌های دامی همچنین از پایان یافتن اقدام‌های اداری و پیگیری راه‌اندازی ۲ دامگاه با ظرفیت ۲۷ هزار واحد در شهر جوشقان قالی و روستای آزران خبر داد و افزود: با واگذاری این ۲ دامگاه برای دست‌کم ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

به گفته او ۱۱۰ هزار واحد دامی در کاشان وجود دارد که سالانه با تولید ۷۰ هزار رأس دام مولد، قسمت عمده گوشت قرمز و محصولات لبنی از جمله شیر، ماست، کره، روغن و کشک را تولید می‌کنند.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۰۰ بهره‌بردار منابع طبیعی دارای پروانه با بیش از ۱۱۰ هزار رأس دام سبک در شهرستان فعالیت دارند که ۶۰۰ نفر از آنها عضو شرکت تعاونی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کاشان هستند.

غبرایی با یادآوری تأسیس شرکت تعاونی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کاشان در سال ۹۱ با عضویت یکصد نفر از بهره‌برداران، اظهار کرد: سرمایه این شرکت در زمان کنونی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان با حضور ۶۰۰ بهره‌بردار منابع طبیعی است.

او هدف از تاسیس این شرکت تعاونی را تجمیع سرمایه‌های محدود اعضا، حمایت از بهره‌برداران منابع طبیعی در زمینه‌های مختلف و تعیین و تبیین جایگاه اجتماعی این قشر از تولید کنندگان عرصه‌های منابع طبیعی برشمرد.

به گفته غبرایی شرکت تعاونی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کاشان در این سالها بیش از یکصد نفر از بهربرداران منابع طبیعی را به سمت بیمه تامین اجتماعی هدایت کرده است بطوری که با حمایت از نیروی کار خود و نظام صنفی کارهای کشاورزی و اداره تامین اجتماعی شهرستان رتبه اول را در کشور دارد.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کاشان این شرکت‌ را به‌عنوان بازوی حمایتی منابع طبیعی در اجرای پروژهای آن توسط خود بهره‌برداران دانست و افزود: بیش از ۵۰ قرارداد با منابع طبیعی در زمینه‌های اجرای قراردادهای گشت و مراقبت کپه‌کاری، جنگل کاری و برداشت گیاهان دارویی را تنظیم و ثبت کرده است.

غبرایی با تاکید بر یکی از اقدام‌های بسیار مهم، موثر و سازنده شرکت تعاونی در سال ۹۹ با توجه به خشکسالی‌های موجود گفت: توزیع ۲ هزار و ۵۰۹ تن نهاده جو یارانه‌دار بین مرتع‌داران تا مهر ماه ۱۴۰۰، اجرای طرح هویت گذاری دام در کاشان و پلاک کوبی ۸۰ هزار واحد دامی مرتعی شهرستان و ساخت پنج واحد دامگاه در سطح شهرستان با ظرفیت ۵۰ هزار راس از حمله این اقدام‌های موثر است.

او در خصوص مشکلات پیش روی بهربرداران کاشان علاوه بر حمایت‌های اداره منابع طبیعی تصریح کرد: کمبود نهاده‌های دامی با توجه به خشکسالی‌های شدید در حال حاضر و نیاز به سوخت مایع که تهیه آن با توجه به فصل سرما از نظر اداری فوق العاده سخت است از مهمترین مشکلات بهره‌برداران در کاشان است.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.