سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۱۷ واحد آلاینده استان تهران متوقف شد

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران گفت: در جریان پایش های شبانه یک هفته گذشته از ادامه فعالیت ۱۷ واحد آلاینده نیز جلوگیری شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،زهره عبادتی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در پایش‌های انجام شده ۶۲ مورد اخطاریه محیط زیستی برای واحد‌های آلاینده در استان صادر و به مسئولان آن‌ها ابلاغ شد گفت: در جریان پایش‌های شبانه یک هفته گذشته از ادامه فعالیت ۱۷ واحد آلاینده نیز جلوگیری شد.

عبادتی افزود: برنامه ویژه پایش محیط زیست استان از هفته گذشته آغاز و براساس این گشت ها، محیط زیست تهران شب‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد تا از فعالیت‌هایی که منجر به آلودگی هوا می‌شود، جلوگیری شود.

وی ادامه داد: طی یک هفته گذشته ۲۱ محور مواصلاتی در سطح استان از سوی کارشناسان محیط زیست و اکیپ‌های گشتی، مورد پایش و کنترل شبانه قرار گرفت که در مجموع از ۶۶۸ واحد صنعتی کوچک و بزرگ مقیاس بازدید شد.

عبادتی با بیان اینکه در ۷۰ مورد بازدید از واحد‌های بزرگ مقیاس دارای پتانسیل آلایندگی در شب از جمله نیروگاه‌ها و کارخانه‌های سیمان، نوع و میزان سوخت نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ به صورت شبانه روزی پایش و کنترل شد، افزود: از خروجی دودکش‌های تمام نیروگاه‌ها و صنایع نفتی نمونه برداری لازم انجام شد.

معاون محیط زیست انسانی اذعان داشت: پایش ۵۹۸ مورد از واحد‌های صنعتی کوچک مقیاس در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده در این گشت و پایش‌ها بود.

عبادتی افزود: همچنین ۲۸ مرکز معاینه فنی خودرو‌ها به صورت روزانه و ۲۰ شهرک صنعتی استان به صورت شبانه پایش شدند.

وی به بازدید ویژه از معادن شن و ماسه استان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در طول این مدت کارشناسان محیط زیست در گشت‌های شبانه با ۱۰۷ مورد حریق ناشی از ضایعات و پسماند سوزی مواجه شدند و به اطفاء آن اقدام کردند.

عبادی خاطرنشان کرد: با توجه به پایش‌های انجام شده همچنان معضل دیرینه آلودگی ناشی از پسماندسوزی در سطح استان به قوت خود باقی است و این موضوع، برابر قانون مدیریت پسماند، نیازمند ورودو نظارت بیشتر دستگاه‌های اجرایی در این خصوص است.

وی ادامه داد: البته برابر قانون، دستگاه‌هایی از جمله شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و برخی دستگاه‌های دیگر وظیفه دارند با این تخلفات برخورد کنند.

به گفته عبادی، گشت و پایش‌های ویژه شبانه محیط زیست استان تهران همچنان ادامه دارد و با واحد‌ها و افراد متخلف طبق قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
خواهشاً برخورد کنید. هوای آلوده برای سلامتی مضر است