سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمام ظرفیت‌های هتلینگ مریوان در اختیار جشنواره تئاتر خیابانی قرار گرفته است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه همه هنرمندان برای استان و مسئولان آن عزیز است، گفت: از تمام امکانات و ظرفیت هتلینگ مریوان در این جشنواره استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،عبدالله رستمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد کردستان گفت: در ارزیابی نقاط ضعف و قوت این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی باید نسبت زمانی و مکانی را ببینیم.

رستمی گفت: خمودگی، ناراحتی و عصبانیت عمومی به خاطر شیوع کرونا وجود دارد، قاعدتا یکی از اصلی‌ترین وظایف هنر تلطیف فضای روانی جامعه است.

او با بیان اینکه افزایش امیدواری و کم کردن آلام و درد‌ها و ایجاد نشاط اجتماعی از کارکرد‌های هنر است، خاطرنشان کرد: در کنار آن ارتقای دانش فردی و عموی از دیگر کارکرد‌های هنر به ویژه هنر‌های نمایشی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی کردستان افزود: در چنین شرایط کرونایی باید ضمن برگزاری این جشنواره که مطالبه اصلی مردم مریوان و هنرمندان سراسر کشور و حتی خارج از مرز‌ها است باید به نحوی عمل می‌کردیم که موضوع مهم فاصله‌گذاری اجتماعی را هم مدنظر قرار می‌دادیم لذا از تمام ظرفیت‌های اسکان و هتلینگ مریوان استفاده شده است.

رستمی با بیان اینکه همه هنرمندان برای استان و مسئولان آن عزیز است، گفت: از تمام امکانات و ظرفیت هتلینگ مریوان در این جشنواره استفاده شده است.

او خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مولفه ما حفظ سلامتی و جان گروه‌های نمایشی است چرا که هنرمندان یکی از بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی ما هستند حقیقتا باید مراقبشان باشیم، ولی به دلیل شرایط موجود به خاطر شیوع کرونا به نحوی برنامه‌ریزی شده که تمام گروه‌ها در چهار مکان معین اجرا دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: هر چند اعتقاد داریم این وضعیت موجود است نه مطلوب، همه باید برای رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش کنیم.

رستمی عنوان کرد: یکی از مهمترین نیاز‌های تئاتر خیابانی مریوان کمک مردم است همانگونه که در اجرای نمایش‌ها مشارکت دارند چراکه اگر تئاتر خیابانی مشارکت مردم نداشته باشد اتفاقی نمی‌افتد.

او تصریح کرد: هنرمند، تماشاچی و مسئولان و ... همه لازم و ملزوم همدیگر هستند، یقین داریم هر جشنواره‌ای که برگزار می‌شود ایراداتی دارد، ولی همه باید دست به دست هم دهیم که دوره شانزدهم از دوره پانزدهم بهتر شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان هم نسبت به برگزاری جشنواره رسانه و تئاتر خیابانی مریوان قول مساعد داد و گفت: سعی خواهیم کرد در بخش جنبی جشنواره رسانه‌های کردی نیز به عنوان یکی از بخش‌های ویژه این موضوع را دنبال کنیم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.