سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بومی سازی رنگ‌های پودری الکترواستاتیک

یک شرکت دانش بنیان برای اولین بار موفق به تولید رنگ‌های پودری الکترواستاتیک نانویی در کشور و حتی صادرات آن شده است.

صالح آقایی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تولید رنگ‌های پودری الکترواستاتیک اظهار کرد: قدمت رنگ‌های پودری به ۲۰ تا ۲۵ سال پیش برمی گردد که برای اولین بار آمریکا موفق به تولید این رنگ‌ها شده است.

او افزود: با پیشرفت تکنولوژی ساخت این رنگ‌ها ایران نیز موفق به تولید رنگ‌های پودری الکترواستاتیک شده است که شرکت ما به عنوان اولین شرکت تولید کننده این رنگ‌ها از نوع نانوی آن شده است.

آقایی تصریح کرد: رنگ‌های مایع صنعتی در کنار تمام مزیت‌هایی که استفاده از آن‌ها به همراه داشت، اما با مشکلاتی از قبیل افزایش مصرف و مشکلات زیست محیطی مواجه بودند که همین امر سبب شد تا استفاده از رنگ‌های پودری جایگزین این رنگ‌های صنعتی مایع شوند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: رنگ‌های نانو به طور کلی در دو نوع معمولی و نانو به تولید می‌رسند که مقاوم بودن در برابر گردوخاک، حرارت و همچنین خوردگی سطوح از جمله مزیت‌های استفاده از این رنگ‌ها خواهد بود.

او تصریح کرد: صنایع فعال در حوزه‌های نفت، گاز، آب، شیرآلات و برق از جمله صنایعی هستند که از این رنگ‌ها استفاده می‌کنند.

او در خصوص میزان ارزآوری این محصول گفت: با توجه به این که ما اولین تولید کننده این رنگ‌ها در داخل کشور هستیم در تلاشیم تا علاوه بر افغانستان و عراق بازارهدف خود را برای صادرات این نوع رنگ‌های نانویی افزایش دهیم.


بیشتربخوانید:


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.