سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامی مهاباد اعلام کرد؛

کلاهبرداری با عنوان بازگشت وجه

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: بانک هیچ وقت پیامی حاوی لینک پرداخت برای برگشت وجه به مشتریان خود ارسال نمی‌کند.

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: کلاهبرداران فضای مجازی همواره از بی اطلاعی و بی توجهی سایر کاربران فضای مجازی سوءاستفاده می‌کنند و با ترفند و شیوه‌های مختلف درصدد کلاهبرداری و سرقت وجوه نقدی از حساب‌های بانکی شهروندان می‌باشند.

توحیدی افزود: در این میان شیوه‌های مختلف مانند ساخت درگاه جعلی بانک، تبلیغ کالا‌های واهی، ارسال پیام‌های پرداخت وجه کالا و هزاران مورد دیگر از جمله ترفند‌هایی است کلاهبرداران اموال سایر شهروندان را سرقت می‌کنند.

این مقام انتظامی اذعان کرد: از شیوه‌های دیگری که توسط این کلاهبرداران طراحی شده است ارسال پیامی مبنی بر برگشت وجه به مشتریان بانکی است. باید توجه کنید هیچ بانکی در صورت واریزی وجه به اشتباه، با ارسال پیام درخواست استرداد وجه را انجام نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: در این شیوه کلاهبرداران کاربران فضای مجازی را به لینکی هدایت و از طریق سرقت داده‌های بانکی، وجوهات نقدی شهروندان را سرقت می‌کنند.

فرمانده انتظامی مهاباد خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند بانک هیچ وقت پیامی حاوی لینک پرداخت برای برگشت وجه به مشتریان خود ارسال نمی‌کند و به محض دریافت پیام بازگشت وجه، درخواست ارسال کننده را پاسخ نداده و قبل از هر اقدامی موضوع را بررسی کنید.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.