سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه برتر مهاباد در نسخه نویسی الکترونیک

رئیس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: این شهرستان جزو شهر‌های برتر کشور در نسخه‌نویسی الکترونیکی است.

فیصل رسولی رئیس اداره بیمه سلامت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: این شهرستان با ۹۷ درصد نسخه نویسی الکترونیکی توانسته است در آذربایجان غربی و حتی در سطح کشور جزو شهر‌های برتر باشد.

رسولی افزود: با الکترونیک شدن نسخه‌های کاغذی سالانه از چاپ ۸۰ هزار جلد دفترچه بیمه سلامت در سطح این شهرستان جلوگیری شده که ضمن کاهش هزینه‌ها از جمله در مصرف تجهیزات پزشکی و صرفه جویی در زمان از تخریب محیط زیست  آن را به حداقل رسانده است.

این مقام مسئول یکی از مهمترین مزایای اجرای این طرح را "منطقی مصرف کردن دارو" عنوان و اضافه کرد: تشکیل پرونده الکترونیکی و حفظ سوابق درمانی برای بیمه شدگان، رفع مشکل مخدوش و ناخوانا بودن نسخ، دسترسی بیمه‌های تکمیلی به سامانه نسخه الکترونیک و عدم نیاز به ارسال مستندات کاغذی برای بیمه‌های تکمیلی، جلوگیری از خطا‌های نسخه پیچی در داروخانه‌ها موجب کنترل مصرف بی رویه دارو در طرح نسخه نویسی الکترونیک شده است.

طرح حذف دفترچه کاغذی و جایگزینی آن با نسخه الکترونیکی در آذربایجان‌غربی از اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به صورت آزمایشی در شهرستان نقده آغاز شد و از اول خرداد سال گذشته در استان اجرایی شده است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.